Software Support Engineer (L1, English required)

ADNOVUM VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 7 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Do you enjoy translating tech talk into clear, helpful support for users? Ready to build your career in a place that values both technical skill and a customer- first mindset? Looking for a role where learning new technologies is part of the job? If so, this opportunity might be the perfect fit for you.
As an software support engineer, you will responsible for high availability and performance of applications for renowned customers.
In your daily work, you will

Providing 1st level IT support
Initial analysis of request/incident and resolution of simple or standard requests, replying to questions and recommending/implementing workarounds
Logs incidents and service requests and maintains relevant records:
Records incidents cataloging them by symptom and resolution
Identifies and classifies incident types and service interruptions
Maintenance of incident statistics
Notification of system users on incidents, errors and operational events
Documentation and classification of the required information
Monthly reports
Escalates complex problems to the L2/L3 of support as required by documented procedures
Applies skills to resolve all technical trouble tickets at the service desk before referring to technical support
Ticket synchronization from and to customer ticket tools
Follow up ticket status and close ticket based on L2/L3 team confirmation
Work collaboratively with other IT personnel to resolve user issues
Coordination and assurance of resolution of all tickets

Yêu cầu công việc

To master this job, you should have

Graduated/Obtained/Possess IT certificate, courses or equivalent
Strong communication skills in English both verbal and written
Basic understanding of web- based applications, databases, and operating systems (Windows/Linux)
Pleasure in dealing with clients
Customer service orientation by providing customer support over phone, chat, email, etc.
Ability to quickly learn new systems and applications
Familiar of IT system, application
Detailed, independently and teamwork, structured and reliable working style as well as logical and analytical thinking.
Good time management skill to handle and escalate incidents in a timely manner
Previous experience using ServiceNow, JSD, JIRA, or any ticketing system is a plus

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-20 01:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
24/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 7 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Software Support Engineer (L1, English required) - Mã tin đăng: 5220466. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ADNOVUM VIETNAM

Quy mô: Dưới 10
Trụ sở: 364 Cong Hoa, Tan Binh, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Software support engineer tại tỉnh/thành