Technical Support Engineer

CÔNG TY TNHH ITECHWX
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

SUMMARY: The Technical Support Engineer’s primary focus will be ensuring that all Microsoft customers are very satisfied with the effectiveness and emciency of the support they receive. Utilizing knowledge of the customer environment, they will deliver timely and high- quality incident resolution focusing on root cause analysis, prevention, and knowledge transfer. They will effectively manage cases and sub- cases to ensure timely and high- quality communication with customers and resolution of all issues. They will develop a relationship with their technical peers for the technology they support and related technologies to ensure improved collaboration and satisfaction in support.
Responsibilities:

Applying strong verbal and written communication skills in the supported language, and solid technical knowledge of supported Microsoft products, to represent Microsoft and communicate with Microsoft customers through telephone, email and web response, carrying out the following activities as needed:
Respond to voice of customers, utilize Microsoft escalations and meet response, resolution, emciency, productivity and utilization targets required by Microsoft business unit.
Compliance with the service operation processes for execution excellence.
Adherence to the Microsoft Business Code of Conduct in all customer interactions and interactions with Microsoft, and strict adherence to data privacy guidelines – never putting customer PII at risk.
Produce quality documentation and share with the appropriate team members and tech lead as appropriate.
Represent Microsoft and communicate with Microsoft customers.
Manage relationships with multiple customers, partners and collaborate with business contacts within Microsoft.
Use standard processes, implement existing diagnosis methods, solutions/workarounds to effectively deal with customer and technical issues to achieve problem resolution and customer satisfaction.
Document incidents, report customer suggestions and technical issues to Microsoft
Communicate and collaborate with cross- group peers and Microsoft resources both proactively and reactively in order to identify and leverage the right resources to arrive at solutions to tough and hot problems.

Preferred Competencies:

Teams or industry similar products and technologies. OR Omce or industry similar products and technologies. OR
Security, or industry similar products and technologies. OR
Networking, e.g., TCP/IP, DNS, DHCP and RPC. OR
Scripting languages, e.g., PowerShell, batch script
Windows Operation System administration and programming. OR Active Directory Deployment and AD/Networking Management. OR
Exchange Online/OnPrem, Outlook or industry similar products and technologies. OR SharePoint Online/OnPrem or industry similar products and technologies. OR
SQL Server or industry similar products and technologies. OR Azure, or industry similar products and technologies. OR

Yêu cầu công việc

Have at least 1- year working experience in customer- facing roles. Excellent spoken English is a must.
Quick adaptability to changes and strong self- study.
Passion in technical support roles.
Customer- centric mindset.
Good understanding of computer systems, mobile devices and other tech products. Ability to provide step- by- step technical help, both written and verbal

Benefits

Chương trình Engagement mỗi tháng
Bảo hiểm 24/7 cho nhân viên ca đêm
Lương: lên đến 29,000,000 vnd gross
Khám sức khoẻ năm định kỳ Phụ cấp ăn đêm

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2023-12-09 23:20:18

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer - Mã tin đăng: 3919695. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Tầng 12, Opal Tower, 92 Nguyễn Hữu Cảnh, Quận Bình Thạnh, TP. HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
10/12/2023
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây