Technical Support Engineer - Manual Tester - Nghỉ T7, CN - 1 Năm Kinh Nghiệm Trở Lên - Làm Việc Tại Đà Nẵng, Hà Nội - Thu Nhập Cao So Với Thị Trường

CÔNG TY TNHH AVEPOINT VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội; Đà Nẵng
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

What will you be doing?
As a technical support Engineer, you provide Level 1 and Level 2 Support to existing clients, serve as a primary contact to identify, troubleshoot and to provide resolutions to the reported issues. Your job is to work closely with R&D Team by conducting preliminary investigations i.e., replicating the reported issues raised and communicate to the support software engineers and Quality assurance engineers of your findings to facilitate in bug fixing.
Your responsibilities will include

Prepare and keep track of user manuals documentation and versions as well as release notes for upcoming enhancement releases.
Collect information and perform deep- dive analysis, diagnosis, and troubleshooting
Manage and keep tracks of change requests, bug fixes status and system updates deployments documentations.
Being a representative for project- specific customer technical inquiries and issues that you will take ownership and bring resolution.
Conduct training / hand- holding sessions with users and to guide them to troubleshoot the system to resolve software issues or problems
Manages the status of issues raised and ensure they are resolved effectively in a timely manner.
Prepare weekly statistic reports and able to present professionally in the weekly progress meetings with clients.
Generate reports and write documentation, e.g. maintenance guide, monthly case report
Ensure customer satisfaction in Project Support and Maintenance
Continually evaluate existing processes to streamline and enhance customer support activities.
Commit to SLA for response and resolution, troubleshoot and perform root cause analysis of technical issues

Yêu cầu công việc

Delivered B2B services effectively and efficiently, aware of service management preferred.
Pro- active, customer- focused, and comfortable dealing with clients/vendors directly.
Excellent communication skills and the ability to interact professionally with a diverse group, executives, managers, and subject matter experts.
Organized, meticulous, and able to work independently
Experience in Software Development and Microsoft SQL Server will be an advantage
Strong analytical and troubleshooting skills
Preferably > 1 year experience in IT Industry managing large- scale applications support
Min Diploma in Information Technology/Computer Science/ Computer Engineering
Able to converse with mandarin speaking clients.
Preference given to vendor–based software delivery experiences.
Good interpersonal skills, resourceful, take ownership
Highly energetic, motivated team player, able to work under tight timelines and pressure to participate in digital transformation journey
Strong technical development background and experience with full project lifecycle.

Quyền lợi

5- day workweek, Saturdays and Sundays off
Provide adequate equipment to support work.
Young & vibrant working environment with great career development opportunities
Competitive salary, negotiable during the interview process.
Probation: Receive 100% salary.
Regular team- building events & internal activities.
Social insurance, medical insurance, unemployment insurance, are based on actual salary

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-23 10:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/01/2026
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
20
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hà Nội; Đà Nẵng
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer - Manual Tester - Nghỉ T7, CN - 1 Năm Kinh Nghiệm Trở Lên - Làm Việc Tại Đà Nẵng, Hà Nội - Thu Nhập Cao So Với Thị Trường - Mã tin đăng: 5347411. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH AVEPOINT VIỆT NAM

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: Tòa nhà Five Star, số 28 Bis, đường Mạc Đĩnh Chi, Phường Đa Kao, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Technical support engineer tại tỉnh/thành