Technical Support Specialist

ASUS TECHNOLOGY (VIETNAM) CO.,LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Let&039;s have a look at the job in general.
We are seeking a dedicated and skilled Technical Support Specialist to join our Service Department. The ideal candidate will be a technical expert and a primary point of contact for repair center technical staff and the Asus authorized repair center, who helps customers experiencing issues with our notebook and laptop products. You will be responsible for diagnosing, troubleshooting, and resolving both hardware and software problems, delivering outstanding service, and ensuring a high level of customer satisfaction. You will report directly to the Head of Service.
What are you expected to do?
- Strictly coordinate with Asus Headquarters, and escalate complex or unresolved cases to Headquarters about the detailed diagnostic information (including call back EFA parts/analysis parts to Headquarters).
- Deliver timely training for technical staff at repair centers on new updates of Asus hardware and software specifications.
- Serve as the primary contact point for the Asus Official repair center and the Asus authorized repair center. Guide technical staff at the repair center on any difficulties with notebook issues.
- Compose SOP, repair guidelines, and product materials for the repair center to ensure the standardized process of repair is delivered to Asus customers. Create and maintain troubleshooting guides and FAQs for internal use.
- Troubleshoot and resolve software issues when necessary, including operating system errors (Windows/macOS), driver conflicts, BIOS/UEFI configuration, and pre- installed application problems.
- Perform hands- on repairs when necessary, including disassembly, component replacement (e.g., motherboards, screens, keyboards, SSDs), and reassembly of laptops.
- Provide technical support for all notebook/laptop products, accurately diagnosing issues related to hardware, software, and networking.
- Provide IT support for the office, such as the Internet, camera, and server room.
- Stay current with the latest product releases, technological advancements, and repair techniques through continuous training and self- study.
We would be thrilled if you had the following qualities

Proven experience (minimum 3 years) in a technical support, PC repair, or help desk role with a strong focus on laptop hardware.
Good teamwork and collobaration skills
Intermediate English or Chinese to communicate with expats and headquarters
In- depth knowledge of laptop architecture. Hands- on experience with laptop disassembly/reassembly and component- level replacement.
Good verbal and written communication skills in Vietnamese. Ability to explain complex technical issues in simple terms.
Good analytical and critical thinking skills with a methodical approach to troubleshooting.
Strong troubleshooting skills for Windows and/or macOS environments, including driver management, software installation, and virus/malware removal.
Bachelor&039;s degree in Information Technology, Computer Science, or a related technical field.

We&039;re happy to offer our employees the following benefits
Outstanding performance makes excellent income! To the team of ASUS, you will get:

Competitive income: based salary + 13th- month salary
Quarterly bonus based on your performance
Multinational environment with dynamic co- workers
Thorough on- the- job training will prepare you best for the position.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-21 10:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
18/09/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
bachelor degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Specialist - Mã tin đăng: 5227352. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ASUS TECHNOLOGY (VIETNAM) CO.,LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: 5th floor, Central Park Building, 117 Nguyen Du, Ben Thanh ward., District 1, HCMC

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Technical support specialist tại tỉnh/thành