Trade Insights Executive

BRITISH AMERICAN TOBACCO
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


Purpose Statement
This role will work as a team contributor to gather, analyse, organize information and turn qualitative and quantitative data into meaningful insights which is instrumental in strengthening BAT Vietnam of our consumers’ needs; and will enhance the decision-making process of the management team.
Key Accountabilities
- Handling monthly Retail audit delivery and deep dive analysis
- Developing and tracking the Key Performance Indicators (KPIs) dashboard on Nielsen retail audit and customer indicators to update regularly to the entire Vietnam team
- Developing actionable Trade Insights from the monthly Retail Audit reading at a granular level breaking down the analysis at outlet level and across geographies facilitating the correct implementation of programmes in the different market regions
- Providing insights to understand trade behaviour, perceptions and needs in relation to the retail landscape, to drive the development of differentiated offers into our portfolio
- Regularly tracking industry information, competitive trends, and to convert qualitative & quantitative data into a comprehensive and insightful story
- Coordinating with Consumer Marketing to conduct Mid Year & Full Year Review of Consumer & Retail landscape
- Providing ad hoc analysis, coordinating & supporting marketing projects in related areas to ensure the timely input of a consumer centric perspective and up to date findings
- Additionally, this jobholder shares accountabilities with other areas in terms of:
- Overall sales volume
- Overall market share
- Support Trade Strategy development and In Store Execution

Yêu cầu công việc


Essential requirements
- BSc (Science) Degree in Psychology, Economics or Statistics
- Excellent usage of Excel, Powerpoint software & Statistics Softwares
- Strong analytical focus to be able to identify the right information source to gather information.
- Minimum three year MR&I experience in a leading market research firm or FMCG company covering all aspects of research methodologies and principles including both conventional and state of the art techniques and interpretation of results and implications
- Experience in managing a research/information budget and in selecting and managing external suppliers
- Capacity to manage logistics and resources of simultaneous projects
- Effective communication and presentation skills
- Fluent English language
- Display leadership qualities
- High integrity and honesty
- High level of attention to detail, thorough analytical skills, rational decision making, objectivity, creativity and good negotiation capacity
- Strong interpersonal skills and being a “team player” are essential
Advantageous:
- Basic project management skills.
- Consumer marketing experience.

Quyền lợi





Attractive salary package





Top notch training





Good career progression opportunities


Cập nhật gần nhất lúc: 2020-01-15 09:50:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Trade Insights Executive - Mã tin đăng: 1054976. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: 20 Floor, 39 Le Duan, Ben Nghe ward, District 1, HCMC

Thông tin chung

Ngành nghề
Hàng tiêu dùng
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
08/01/2020
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây