Trade Marketing Executive

CÔNG TY TNHH BEIERSDORF VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

JOB PURPOSES:

The position is to own country’s KPI and business result in assigned category/ channel. He/she also owns and activates the workstream, adapts the content from Lead market, builds local content as needed.

DIMENSION/ KEY FIGURES:

Internal customers: Sales, S&CM Regional & All internal departments
External customers: Agencies and local vendors
Geographical Area: Ho Chi Minh City, Vietnam

III . PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES: (Minimum requirement)
Planning

Campaigns & Activation: Collaborate with Brand Marketing, S&CM Category owners, and Sales teams to integrate campaigns into store activation plans (launches, thematic campaigns, promotions), ensuring alignment with shopper insights, category priorities, and customer requirements.
In- store visibility: Define guidelines and toolkits for in- store communication, display standards, and visibility execution, including MSL, planogram, etc.

Commercial Operations

Campaigns & Activation: Track and analyze effectiveness of in- store activities, providing insights to optimize ROI.
POSM, PICOS: Lead end- to- end POSM execution: briefing, production, allocation, distribution, and store implementation. Ensure cost efficiency, quality, and timely delivery of all POSM and in- store activation materials. Ensure that all data transfer with lead market is accurate and delivered in a timely manner.
Promotion: Collaborate with S&CM Category owners to build full- year plan for gift & bundle promotion aligned with category strategy and shopper insights. Lead end- to- end gift & bundle operation process. Track competitors’ promotion & activities on monthly basis.

Customer Engagement
(Direct- Indirect)

Engagement: Develop Trade Activation or events as needed.
Thematic/Programs: Leverage and execute program cascaded by Lead market as relevant. Develop local thematic as needed/agreed with Lead market.

Store Execution

Trax & CPM & Win The Shopper: Monitor in- store implementation & enhance sales engagement through regular audits. Ensure all fundamental KPIs uploaded on system. Process data & reports and recommend improvements. Ensure that modules are maintained, updated and accurate.

Yêu cầu công việc

SPECIAL REQUIREMENT:
Education Qualification

University Degree

Working Experiences

At least 2 years of experience in Marketing, Sales or Shopper Marketing/ Trade Marketing areas.

Competencies requirement

Basic knowledge of channels preferred.
Strong data analytics skills required.
Personable, energetic, responsive, confident and honest.
Fluent English
Good interpersonal and communication skills.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 08:00:04

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Trade Marketing Executive - Mã tin đăng: 5280612. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH BEIERSDORF VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây