Trade Marketing Manager - MT

MARICO SOUTH EAST ASIA CORPORATION
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Build and execute the trade category plan for the channel(s) assigned:
• Build account/channel specific trade plans to align with total trade category plan to deliver category/brand objectives.
• Through customer & shopper insights in the assigned channels and to translate insights into Category and Channel opportunities and Job- to- be done
• Work with field sales team to ensure excellence in in- store activation
Work out monthly rolling forecast for the specific channel(s):
• Prepare inputs for brand team and build incremental sales volume according to NPD/ Key Marketing Campaign
• Prepare full activities to drive sell- in/ sell- out volume with attention to market intelligence information
Support Marketing team in launch/ re- launch and consumer promotion activities:
• In charge of in- store POSM design, briefing POSM/Activation team for production and installation in store
• Allocate promotion volume to channel/ customers in charge
• Support Sr. Trade Marketing Manager to work out the brief for BTL agencies and sales team
• Provide inputs for Marketing to build budget, scheme and communication plans
Develop and execute all trade/ schematic shopper promotions:
• Follow up with POSM production, Gift sourcing and delivery to stores
• Conduct post- promotion evaluation
• Work out and propose the scheme to Sr.Trade Marketing Manager (having experience with Personal Care is an advantage)
• Budget Management for the scheme, and quarterly well control total budget line by line what aligned & approved from beginning of the year
• Lead the communication to internal and external stakeholders on the scheme
• Managing PG/BA in store, proactive work with KAM to re- allocate, contribute to build KPI for enhancing offtake.
Activity Planning
• JBP with KAM to share and influence customers via kick off and quarterly meetings to meet company targets/KPIs of the categories in- charged.
• Monthly meeting with KA for operation and campaign cascade/listing progress new products.
• Yearly AOP/ quarterly & monthly Forecast & demand planning, deliver FA

Yêu cầu công việc

Good analytical and influencing skill. Good sense of numbers.
At least 5 years working experience in Trade Marketing Manager or Key Account Manager in FMCG Industry (experience in Trade marketing in MT and Personal care Category are an advantage)
University graduate in business administrative, foreign trade, economics
Proven business management competency
Proactive. Good communication skill.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-19 22:45:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Trade Marketing Manager - MT - Mã tin đăng: 4567019. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: HCM Office: 28th Floor, Pearl Plaza, 561A Dien Bien Phu street, Ward 25, Binh Thanh District, HCM City, Vietnam

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
10/09/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây