Responsibilities:
• Assist colleagues in handling of unusual guests or employees’ issues, such as, but not limited to, disorderly conduct, thefts, suicides, bomb threats, employee or guest accidents, fire or safety hazards, robberies, terrorist activities, civil disturbances, power or elevator failures, medical assistance and natural disasters
• Cultivate Informers with the intention of obtaining information of security interest that may be of immediate or future use to the Department for prevention and detection purposes
• Keep abreast of developments within the hotel and community as they relate to security as well as act as a liaison with local law- enforcement agencies
• Provide security coverage for VIP guests
• Oversee and ensure expenditures are within the budget
• Ensure that all pertinent information is documented in the Daily Security Report
• Comply with hotel and department policies and procedures at all times
• Conduct patrols and regular checks on all Security Officers to assure that they are alert and discharging their duties efficiently and effectively
• Be fully conversant of current local laws and regulations as they relate to the hotel, particularly in the area of guests, patrons and employees’ rights
• Manage and supervise the day- to- day security force to ensure the safety and security of all guests, employees and hotel property
• Always be on- call, including off- duty hours, for any emergency that may arise
• Design, implement and train employees on preventive security programs
• Conduct all criminal investigations, put up investigation papers /documents and report cases in connection with crime, subversions, potential liabilities and insurance requirements
Trách Nhiệm
• Thiết kế, triển khai và đào tạo nhân viên về các chương trình an ninh phòng ngừa
• Luôn tuân thủ các chính sách và thủ tục của khách sạn và bộ phận
• Quản lý và giám sát lực lượng bảo vệ hàng ngày để đảm bảo an ninh an toàn cho tất cả khách, nhân viên và tài sản của khách sạn
• Theo kịp các diễn biến trong khách sạn và cộng đồng vì chúng liên quan đến an ninh cũng như đóng vai trò là người liên lạc với các cơ quan thực thi pháp luật địa phương
• Đảm bảo rằng tất cả thông tin thích hợp được ghi lại trong Báo cáo An ninh Hàng ngày
• Cung cấp bảo hiểm an ninh cho khách VIP
• Tiến hành tuần tra và kiểm tra thường xuyên đối với tất cả các Nhân viên An ninh để đảm bảo rằng họ luôn cảnh giác và thực hiện nhiệm vụ của mình một cách hiệu quả và hiệu quả
• Trau dồi Người cung cấp thông tin với mục đích thu thập thông tin có lợi ích bảo mật có thể được Bộ sử dụng ngay lập tức hoặc trong tương lai cho mục đích ngăn ngừa và phát hiện
• Luôn túc trực, kể cả ngoài giờ làm việc, đối với bất kỳ trường hợp khẩn cấp nào có thể phát sinh
• Hoàn toàn thông thạo các luật và quy định hiện hành của địa phương liên quan đến khách sạn, đặc biệt là trong lĩnh vực quyền của khách, khách quen và nhân viên
• Hỗ trợ đồng nghiệp xử lý các vấn đề bất thường của khách hoặc nhân viên, chẳng hạn như nhưng không giới hạn ở hành vi gây mất trật tự, trộm cắp, tự tử, đe dọa đánh bom, tai nạn của nhân viên hoặc khách, hỏa hoạn hoặc nguy cơ mất an toàn, trộm cướp, hoạt động khủng bố, rối loạn dân sự, quyền lực hoặc sự cố thang máy, hỗ trợ y tế và thiên tai
• Giám sát và đảm bảo các khoản chi nằm trong ngân sách
• Tiến hành tất cả các cuộc điều tra tội phạm, đưa ra các giấy tờ/tài liệu điều tra và báo cáo các trường hợp liên quan đến tội phạm, lật đổ, trách nhiệm pháp lý tiềm tàng và yêu cầu bảo hiểm