Qualifications
Appropriate Bachelor Degree in Pharmacy.
Experiences
At least 5 years in private hospitals or clinics and at least 5 years at management position
Excellent working knowledge of:
Risk management and medication safety
Experience leading evidence- based decision- making about drug use, controlling pharmaceutical expenses while maximizing patient benefit through the formulary system.
Extensive supervisory and training experience with both professional & technical grades.
Knowledge and understanding of pharmacy service delivery with specific reference to operational issues including procurement, tendering, people management, computerization, electronic systems and automation.
Pharmacy training and education issues
Change management and change processes.
Clinical pharmacy, therapeutics and service developments in medicines, prescribing and pharmaceuticals.
In- depth knowledge of the pharmaceutical supply chain, clinical therapeutics, and physician prescribing habits, the medication- use process, medication- use policy, and the technology used to deliver and support patient care and about how those issues affect the overall success of the organization.
Knowledge of all aspects of Pharmacy legislation and how legislation applies to professional practice in the hospital environment.
Supervising and training staff.
Knowledge of health & safety legislation and other relevant laws, regulations and codes of practice in order to maintain a safe work place for staff.
Extensive experience of hospital interdisciplinary committees, including chairing and actioning outcomes.
Financial control, including contracting, procurement, payment
Knowledge and understanding of the role and responsibilities of all grades working in the Hospital Pharmacy.
Extensive experience of service management.
Understands the relationships between third- party requirements, coding, documentation, billing equations, pricing updates, and organizational resources and can provide quality assurance for all these functions, improving financial performance.
Computerization, electronic systems and automation.
Skills
Enjoys working as part of a team.
Be honest and trustworthy
Be accurate.
Excellent oral and written communication skills, both English and Vietnamese.
Ability to plan, manage and implement pharmacy projects.
Be computer literate
Can motivate others. Has an inherent person- centered philosophy which is respectful and assertive towards clients, staff and other contacts
Can prioritize workload.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Trình độ chuyên môn
Tốt nghiệp Đại học chuyên ngành Dược
Kinh nghiệm:
Có ít nhất 5 năm kinh nghiệm làm việc tại bệnh viện tư hoặc phòng khám tư và có ít nhất 5 năm làm việc ở vị trí quản lý
Thông thạo về:
Kiến thức pháp luật sức khỏe & an toàn lao đông và những vấn đề pháp lý có liên quan, các quy định và quy tắc thực hành để duy trì một nơi làm việc an toàn cho nhân viên
Hiểu được mối tương quan giữa các yêu cầu, mã hóa, tài liệu, quy trình thanh toán, cập nhật giá cả và nguồn lực tổ chức của bên thứ ba và có thể cung cấp việc đảm bảo chất lượng cho tất cả các chức năng này, nâng cao hiệu quả tài chính
Dược lâm sàng, điều trị và phát triển các dịch vụ y tế, kê toa và dược phẩm
Vi tính hóa, các hệ thống điện tử và tự động hóa
Kiến thức về tất cả các khía cạnh của luật Dược và cách áp dụng pháp luật để thực hành chuyên môn trong môi trường bệnh viện
Kiến thức và sự hiểu biết về cung cấp dịch vụ dược được cụ thể hóa bằng các hoạt động bao gồm cả mua sắm, đấu thầu, quản lý con người, tin học, các hệ thống điện tử và tự động hóa
Có nhiều kinh nghiệm trong hội đồng liên ngành bệnh viện, bao gồm việc chủ trì và kết quả hoạt động
Thay đối sự quản lý và quy trình
Dày dạn kinh nghiệm trong quản lý dịch vụ
Có kinh nghiệm về việc ra các quyết định liên quan đến việc sử dụng thuốc có bằng chứng y khoa, kiểm soát chi tiêu tại khoa Dược trong đó tối ưu hóa lợi ích cho bệnh nhân thông qua danh mục thuốc tiêu chuẩn
Giám sát và đạo tạo nhân viên
Tăng cường kinh nghiêm trong giám sát và đào tạo ở mức độ chuyên môn và kỹ thuật
Kiến thức và sự hiểu biết về vai trò và trách nhiệm của tất cả các vị trí đang làm việc tại khoa Dược bệnh viện
Đào tạo và giáo dục liên quan đến Dược
Kiểm soát tài chính bao gồm hợp đồng, thanh toán và chi trả
Quản trị nguy cơ và an toàn trong sử dụng thuốc
Có kiến thức chuyên sâu về chuỗi cung ứng dược phẩm; Liệu pháp lâm sàng; Thói quen kê đơn của bác sĩ; Quy trình sử dụng thuốc; Các chính sách sử dụng thuốc, kỹ thuật được sử dụng để cung cấp, hỗ trợ việc chăm sóc bệnh nhân; Và sự ảnh hưởng của những vấn đề trên lên sự thành chung của tổ chức
Kỹ năng
Trung thực và đáng tin cậy
Khả năng khích lệ người khác: tôn trọng và quyết đoán đối với khách hàng, nhân viên và các mối liên hệ khác
Khả năng lập kế hoạch, quản lý, và thực hiện các dự án Dược
Có khả năng sử dụng máy tính
Yêu thích làm việc nhóm
Sắp xếp công việc ưu tiên
Thông thạo giao tiếp nói, viết bằng tiếng Anh và tiếng Việt
Chính xác