124092 - Customer Service Staff - Logistics

RGF HR AGENT VIETNAM CO. LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Nam Từ Liêm, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Position:
Customer Service Staff- Logistics
Job Code:
124092
- Working location:
Tu Liem Ward, Hanoi
- Monthly Salary:
16,000,000~20,000,000VND
Responsibility

The Customer Service Staff is mainly responsible for oversea inquires, maintain current business and support sales for news business, and others assigned tasks.

Overseas Inquiries:- Handle daily communication with overseas agents/partners regarding rates, bookings, and shipment updates.- Provide accurate and timely feedback to internal teams and customers.

Maintain current business:
- Address customer inquiries, quotation, proposal for service, complaints, and service recovery in a professional manner.
- Monitor shipment status and proactively inform customers of any issues or delays.
- Maintain strong relationships with existing customers, ensuring high customer satisfaction and service quality.

Sales Support & Business Development:
- Support follow- up on leads and coordinate with operations for smooth onboarding of new accounts.
- Assist sales team with preparing quotations, proposals, and presentations for new business for existing clients and new clients.
- Gather customer feedback to identify potential opportunities for cross- selling and upselling.

Documentation & Coordination:
- Prepare and maintain customer records, reports, and service- related documentation.
- Coordinate with operations and other departments to ensure smooth handling of shipments.
- Ensure compliance with company policies and relevant regulations (credit approval, service contract, payment follow up, etc.)

Others:
- Stay updated on relevant laws, regulations, and industry practices.
- Other jobs as per BOD’s requirements.
- Prepare weekly and monthly reports as required.

Yêu cầu công việc

Requirements

・ Education: Bachelor’s degree in Business, Logistics, Supply Chain, or related field.・ Age: 25- 35・ Gender: Any・ Language: English business level (Excellent written and verbal communication skills)・ Experience:- Have 2–3 years of experience in freight forwarding (Air, Sea, Cross- border)/ logistics customer service.- Advanced MS Office skills, especially Excel.

・Warehouse experience is an advantage.・Japanese skills

・Strong problem- solving, multitasking, can work independently and in groups, can perform under high pressure and organizational skills.・Customer- oriented mindset with a proactive and professional attitude.・High responsibility, flexibility, hard- working, willing to learn more, and self- motivated.・Good negotiation and communication skills

NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF&039;s consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto- email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-11 11:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
20/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Nam Từ Liêm, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin 124092 - Customer Service Staff - Logistics - Mã tin đăng: 5323439. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

RGF HR AGENT VIETNAM CO. LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: RM903 Central Plaza 17 Le Duan St., Quận 1, Hồ Chí Minh, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job