Accountant Cum Customer Service (Kế Toán Kiêm Chăm Sóc Khách Hàng)

CÔNG TY TNHH CBRE (VIỆT NAM)
Mức lương
12 - 15 triệu
Địa điểm làm việc
Đà Nẵng
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 1 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

- Reviews and verifies the accuracy of journal entries and accounting classifications assigned to various records. Reviews transactions from subsystem to ensure data accurately passed through the various tables and sub ledgers.
- Analyzes reports and records, making recommendations relative to the accounting
- Reviews and/or processes billing/invoicing and enters data into the accounting databases. May either apply or submit cash applications to the vouchers/invoices. Researches and resolves accounts receivable issues.
- Analyzes accounting variances and prepares variance explanation reports.
- Answers questions from other departments, locations and divisions regarding various accounting issues and reports, including profit and loss reports. Researches open accounting issues.
- Prepares income statements, balance sheets and various other accounting statements or financial reports for field and management reference for a small to mid- size customer or market.
f reserves, assets, and expenditures.
- Prepares Balance Sheet reconciliations.
- Other duties may be assigned.
- Creates month- end accounting entries and reconciles discrepancies; posts to GL and reviews variances to budget.
- Examines financial statements and documents for conformance with accounting requirements and principles.
- Maintains, records, and reconciles billings and accounts receivables for small to mid size clients/markets or accounts.

Yêu cầu công việc

- Bachelor’s degree in Accounting, Finance or related field OR equivalent combination of education and experience.
- Excellent written and verbal communication skills. Strong organizational and analytical skills. Ability to provide efficient, timely, reliable and courteous service to customers. Ability to effectively present information. Proven ability to communicate effectively, both orally and in writing and interact effectively with management, employees, and auditors. Must have the ability to convey financial issues to non- financial users. Ability to collect, analyze, and summarize data and to prepare clear and concise reports.
- Minimum of two to four years of related experience and/or training including 2+ years professional level accounting experience, preferably 2+ years’ experience in general accounting, A/P, A/R clerical and/or entry level accountant positions.
- Knowledge of Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) and Financial Accounting Standards Board (FASB) regulations. Requires knowledge of financial terms and principles. Ability to calculate intermediate figures such as percentages, discounts, and/or commissions. Conducts basic financial analysis. Follows accounting practices to ensure optimum client satisfaction while guaranteeing CBRE financial interests are protected.

- Ability to comprehend, analyze, and interpret documents. Ability to solve problems involving several options in situations. Requires intermediate analytical and quantitative skills. Ability to interpret a variety of instructions furnished in written, oral, diagram or schedule form.
- Proficient in Microsoft Office Suite applications. Experience with automated accounting and financial management systems.

Quyền lợi

- Chế độ thưởng
- Phụ cấp
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
- Tăng lương
- Chế độ bảo hiểm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-15 00:25:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Accountant Cum Customer Service (Kế Toán Kiêm Chăm Sóc Khách Hàng) - Mã tin đăng: 4556969. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: unit 1201, lầu 12, toà nhà Mê Linh Point Tower, số 2 Ngô Đức Kế, p Bến Nghé, q1, TPHCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 1 năm
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
10/09/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây