Assistant Brand Manager

CONCUNG.COM - CON CUNG JOINT STOCK COMPANY
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
4 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Summary:
We are seeking a creative and detail- oriented Assistant Brand Manager to support the development and execution of brand strategies that drive business growth and customer favorability. You will assist in managing brand performance, coordinating marketing campaigns, analyzing market trends, and ensuring brand consistency across all touchpoints.
Key Responsibilities:
Corporate / Project Brand Strategy & Execution

Assist in the development and execution of brand campaigns aligned with business priorities.
Support the implementation of the company’s brand strategy across all corporate touchpoints (internal and external).
Assist in translating customer insights, usage behaviors, and competitive analysis into impactful brand strategies.
Support the creation of positioning, messaging frameworks, and brand narratives for key projects or product lines & brand consistency across platforms.

Go- to- Market (GTM) Support

Collaborate with Product Marketing, Sales, and Creative teams to roll out GTM campaigns and project launches / maintenance.
Assist in the development of key launch materials in 360- degree marketing.

Content & Communications

Coordinate the production of brand and marketing materials including brochures, corporate videos, executive presentations, and website updates.
Marketing Operations & Campaign Support
Help execute integrated marketing campaigns targeting key stakeholders.
Coordinate project planning, execution and industry activations.
Help manage social media channels and corporate storytelling efforts.

Insights & Reporting

Gather and analyze data from brand health tracking, media coverage and industry reports.
Conduct market researches, brand audits and competitive benchmarking to assess brand performance and positioning.
Report on key metrics and contribute to brand dashboards and campaign reports.

Collaboration & Governance

Assist in maintaining brand guidelines, asset libraries, and approval workflows.
Collaborate with internal teams (HR, Communications, Sales, Product, etc.) to maintain brand alignment.

Yêu cầu công việc

Qualifications:

At least 4 years of experience in brand management, marketing, or a similar role.
Bachelor’s degree in Marketing, Business Administration, Communications, or a related field.
Strong understanding of marketing principles and brand building.
Strong communication and presentation skills.
Proficient in Microsoft Office (Excel, PowerPoint, Word).
Excellent project management and organizational skills.
Analytical mindset with the ability to interpret data and translate insights into action.

Preferred Qualifications:

Familiarity with both trade marketing & digital marketing platforms (social media, paid media, SEO/SEM).
Creative mindset with a keen eye for visual branding and storytelling.
A creative yet strategic thinking mindset.
Experience in agencies, FMCG, retail, or e- commerce industries.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-25 10:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
23/05/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
4 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Brand Manager - Mã tin đăng: 5094630. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CONCUNG.COM - CON CUNG JOINT STOCK COMPANY

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job