Assistant Brand Manager

CÔNG TY TNHH SOCIAL BELLA VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 7 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Brand planning:

Plan and execute BTL & activation activities such as sampling programs, retail activation, marketplaceactivation, consumer engagement initiatives to drive visibility and sell- out.
Assist in preparing brand performance reports, business reviews.Marketing execution & creative development
Monitor campaign performance and propose optimization actions.
Work with the creative and content team to develop campaign assets aligned with brand guidelines, ensure allcreative materials align with brand identity, tonality, and consumer insights.
Review and optimize creative performance across channels (TikTok, Shopee, TikTok Shop, Facebook/IG, KOLcontent).
Conduct market, consumer, and competitor analysis to identify insights and opportunities for brand growth.
Coordinate 360° marketing campaigns (digital, KOL/UGC, social media) to ensure timely and high- qualityexecution.
Support BM the development of annual brand plans, including strategic pillars, marketing calendars,campaigns, and budgeting.

NPD:

Support end- to- end NPD processes: idea validation, consumer research, product brief, packaging registrationdocuments, launch plans.
Coordinate with supply chain and sales B2C & B2B to ensure forecasting, on- time availability, smooth sellin/sell- out plans for new products.
Work closely with the principal team to align MOH/registration requirements

Ecommerce & trade marketing coordination

Work with sale/trade B2B team to develop listing proposal & support marketing activities (retail partner)
Track sell- in, sell- out, inventory, recommend actions to drive performance.
Coordinate with Trade team for in- store POSM, visibility, activation campaign
Work with the ecommerce team for marketplace activities (TikTok Shop, Shopee Mall) including campaigns,visual, content.

Budgeting & Reporting

Monitor brand KPIs (GMV, NMV, view, traffic, engagement) and provide monthly reports.Cross- functional collaboration
Work closely with the principal team to align marketing support, compliance, reporting requirements
Assist in managing brand budgets
Liaise with finance, supply chain, procurement, legal, sales, commercial, ecommerce teams to ensure smoothexecution of all brand activities.

Yêu cầu công việc

Good understanding of how Brand, Trade Marketing, Sales (B2B/B2C) operate and collaborate to drive sell- out, improve visibility, and support listing & activation processes.
Experience in the beauty/FMCG industry
Solid brand- thinking capability, especially the ability to understand brand identity
Strong data analyst and problem- solving skills.
Bachelor’s degree in Marketing, Business Administration, Economics, Digital, Communications, or related fields.
Good project management and multitasking ability.
Strong communication and stakeholder- management skills (internal & external).
Strong creative thinking and ability to translate insights into compelling ideas.
Understanding of digital marketing, e- commerce, and consumer insights is a plus
Detail- oriented, proactive, able to work in a fast- paced environment.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-15 17:00:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 7 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Brand Manager - Mã tin đăng: 5452529. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH SOCIAL BELLA VIỆT NAM

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Tầng 12, Tháp A2, Tòa nhà Viettel, số 285 Cách Mạng Tháng Tám, Phường 12, Quận 10, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job