Assistant to the Chairman (Speaking Korean)

CÔNG TY TRÁCH NHIỆM HỮU HẠN TRUNG SƠN ALPHA (HỆ THỐNG NHÀ THUỐC TRUNG SƠN)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

MAIN BUSINESS
Provide support to the Chairman of the board in managing and operating the company, ensuring that work is carried out efficiently and on schedule.
RESPONSIBILITES
Interpretation, Translation and Communication

Manage and prepare meeting schedules, take minutes, and ensure follow- up actions.
Provide interpretation and translation (Korean–Vietnamese–English) for the Chairman in meetings, reports, and company documents.
Participate as an interpreter at exhibitions, business trips, and networking events.
Handle daily communication between the Chairman and internal/external partners.

Business Support and Coordination

Support the Chairman in internal/external networking, event coordination, and public relations activities.
Manage and prepare gifts, reservations, and general affairs related to the Chairman’s activities.
Arrange business trips (hotel, restaurant, tickets, transportation, etc.).

Information and Administration Management

Prepare daily or weekly reports to update the Chairman on key trends.
Track expense reports and administrative procedures related to the Chairman’s office.
Manage confidential documents and correspondence.
Summarize and analyze market, industry, and government policy information, especially in the pharmaceutical, K- Beauty, and cosmetics sectors.

Yêu cầu công việc

Education

Bachelor’s degree in Business, Administration, Korean Studies, or related fields.

Experience and Knowledge

Experience interpreting at exhibitions or events is preferred.
At least 1 year – 2 years of working experience.
Understanding of Vietnamese and Korean corporate working culture.
Experience in cosmetics, K- Beauty, or Korean- related businesses is a strong advantage.

Language Skills

Excellent Korean interpretation and translation skills (equivalent to TOPIK Level 5 or above).
Fluent in English (speaking and writing).

Personality and Attitude

Honest, positive, and willing to learn.
Professional and adaptable in multicultural environments.
Strong sense of responsibility, confidentiality, and professionalism.
Polite, well- mannered, and able to behave appropriately in official and external settings.

Working Condition

Mainly based in Ho Chi Minh City.
Available to travel to Can Tho 1–2 days/week for meetings or events.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-03 19:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
01/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant to the Chairman (Speaking Korean) - Mã tin đăng: 5374537. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TRÁCH NHIỆM HỮU HẠN TRUNG SƠN ALPHA (HỆ THỐNG NHÀ THUỐC TRUNG SƠN)

Quy mô: 1.000 - 4.999 nhân viên
Trụ sở: 90 Lý Tự Trọng, Phường An Cư, Quận Ninh Kiều, Thành phố Cần Thơ, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây