Brand Assistant Manager (Pharma)

CÔNG TY TNHH UNITED INTERNATIONAL PHARMA
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 7 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Brand Assistant Manager acts as an overall champion for assigned brands, ensuring alignment with the company’s strategic objectives. The role requires experience in the ETC channel as a foundation, with a focus on further development and expansion into the OTC channel and e- commerce.
This position reports to Marketing Segment Head.
The role is responsible for managing the product life cycle from strategy to execution: defining brand vision, creating marketing strategies, leading tactical plans, managing budgets, and working closely with cross- functional teams, medical experts, and external partners.
• Work with the OTC Marketing Segment Head/Director to determine long- term strategies and directions for assigned brands.
• Conduct regular field visits to monitor business performance, gain new insights, and ensure strong execution.
• Lead and manage new product development and product launches in collaboration with cross- functional teams.
• Develop and implement marketing plans to achieve sales, profit, and brand objectives.
• Collaborate with Market & Customer Intelligence (MCI) and external partners to conduct market research, generate insights, and support brand strategies.
• Establish and maintain strong relationships with key opinion leaders, medical associations, and customers across relevant therapeutic areas.
• Develop communication and promotional materials in compliance with regulatory, legal, and medical guidelines.
• Plan and execute Continuing Medical Education (CME) programs and provide necessary support to sales and medical teams, including product training and promotional materials.
• Define brand vision, positioning, and strategies to support growth in both ETC and OTC channels, as well as e- commerce expansion.
• Execute marketing programs effectively; monitor results, recommend adjustments, and implement contingency plans when needed.
• Manage and monitor the brand’s P&L and A&P budget, ensuring accuracy, efficiency, and profitability.

Yêu cầu công việc

Professional Background
• Degree in Pharmacy (preferred), Business, Marketing, or a Scientific/Healthcare field.
• Minimum 5 years of relevant experience in Marketing and Product Management, preferably in the pharmaceutical, nutrition, or healthcare industry.
• Solid experience in the ETC channel with exposure to nutrition, tender, and OPD business.
Competency Requirements
• Proficiency in Windows- based applications.
• Demonstrated learning spirit and creativity in brand building.
• Ability to translate insights into actionable strategies.
• Fluent in spoken and written English.
• Proven track record in ABM/brand management within ethical channel.
• Open mindset with flexibility, adaptability, and agility.
• Strong analytical, problem- solving, and decision- making skills.
• Excellent planning, monitoring, and detail- oriented project management capabilities.
• Strong inter- communication and relationship- building skills with cross- functional teams and external partners.
• Strong foresight, strategic planning, and execution skills.
• Willingness to travel occasionally.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-11 19:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
03/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 7 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Brand Assistant Manager (Pharma) - Mã tin đăng: 5275819. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH UNITED INTERNATIONAL PHARMA

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Số 16 VSIP II,đường số 7,KCN Việt Nam-Singapore II KLH CN-DV-ĐT Bình Dương,P. Hòa Phú,Tp.Thủ Dầu Một Bình Dương 0

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Brand assistant tại tỉnh/thành