Brand & Communications Manager

WALL STREET ENGLISH
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
7 - 15 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Brand & Communication Strategies Management

Define brand positioning, identify target audiences and ensure brand consistency across marketing channels and communication platforms.
Oversee creative project management, including video and photo shoots, graphic design, and content creation processes.
Develop metrics to evaluate brand health and the effectiveness of branding and communication strategies and campaigns.
Lead comprehensive branding marketing strategies that align with the business objectives to enhance brand visibility, equity, and performance.

Creative and Content Management

Foster collaboration between the Creative and Content teams to produce cohesive and effective marketing materials.
Work with team leads to ensure high quality of content delivery in compliance with brand guidelindes and brand strategies.
Develop processes and SLAs for content quality check while ensuring the timely delivery to the BUs.

Tool and Platform Implementation

Ensure team members are trained on new tools and platforms and facilitate their adoption across the teams.
Oversee the selection, setup, and integration of tools and platforms that enhance team productivity and compliance with branding and communication standards.

Performance Measurement and Reporting:

Develop and track key performance indicators (KPIs) to measure the effectiveness of branding activities.
Collaborate with the Business Strategy Department to develop and improve dashboards that provide relevant business intelligence for decision- making.
Provide regular reports and insights to the Country Head of Marketing and senior management on campaign performance and brand health.

Team
Management:

Identify high performing talents and develop a succession planning for key roles.
Set clear performance goals, KPIs for the team, track day to day progress, and ensure accountability.
Promote a collaborative and high- performance culture within the team.

Yêu cầu công việc

Proficiency in English is an asset.
Bachelor’s degree in Marketing, Business, Communications, or a related field; MBA or relevant advanced degree preferred.
Proven 7+ experience in a senior marketing role, preferably with a focus on branding, communication and preferably, digital marketing.
Strong project management skills, with the ability to manage multiple projects and deadlines.
Demonstrated ability to develop and execute comprehensive marketing strategies.
Excellent leadership, team management, and communication skills.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-26 00:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Brand & Communications Manager - Mã tin đăng: 4751055. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 21 Le Quy Don, District 3, Ho Chi Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
7 - 15 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
30/11/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây