Business Unit Coordinator

CAREERVIET'S CLIENT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Key Purpose of the Job:The purpose of this position is to provide a wide range of business administrative and general support duties of a highly responsible and confidential nature to Senior Managers and acts as a member of the business development team to grow up Exera’s business in Vietnam

Key Areas of Responsibility:
Executive Administrative
•Coordinate and attend meetings and prepare meeting minutes and follow up action undertaken
•Administers the department/business unit record keeping system; updates various department/business unit records and publications; ensures that department/business unit files are maintained in accordance with company policies and procedures; reviews requests for information and determines the appropriateness of release
•Prepare and issue predefined reports for both internal and external customers regularly
•Schedules and maintains calendar of appointments, meetings and travel itineraries, and coordinates related arrangements
•Answers phone calls with regards to inquiries, researching and resolving problems requiring knowledge of department policies and procedures.
•Carries out special business unit events/projects and assignments as requested.
•Responsible of updating and maintaining the central contract filing for the business unit
•Day to day admin, including photocopying, typing and taking telephone messages on behalf of Senior Managers such as Business Unit Director, Head of Sales, Operation Manager
•Stand in and act as back up of a contract support lead to help BD team finalize the service agreement

Business Development Coordinator
•Manages the creation of proposals, presentations, and other client- facing materials with the BD team and national/local marketing professionals, as directed by Executive Leader.
•Prepare sales documentation, PQQ and tender returns. Maintaining and following up the bid program and time frame. Co- ordinates client clarification questions and responses to them
•Establishes corporate relationships with key decision- makers across various organizational levels.
•Leads interactions in a client- facing role in integrated facilities management pursuits.
•Sources and research data, information and knowledge in support of bids/pitches.
•Build the prospect database and make cold- call or send cold- email to introduce company’s capability
•Liaison with subcontractors for the bidding such as arrange site visit, collect quotation, clarification, ect,…
•Work with sourcing team to get the quotation from vendor, to prepare the comparison of costs, and provide the best price to build the best solution.

•Coordination and governance of sales activity throughout the sales process including qualification, discovery, proposal, pricing presentation and negotiation.
•Strong understanding of each service line and value proposition.
•Onboard new client (create client code, project code…)
•Other duties may be assigned.

The above statements are a snapshot of the duties and responsibilities of the role and are not intended to be an exhaustive list.

Yêu cầu công việc

Required Competencies
•Strong sense of customer focus and team player
•Requires knowledge of financial terms and principles. Ability to calculate intermediate figures such as percentages, discounts. Conducts basic financial analysis.
•Bachelor degree or equivalent.
•Ability to work under pressure and independently
•Computer literacy, with excellent oral and written communication and presentation skills.
•Ability to provide efficient, timely, reliable and courteous service to customers.
•Requires in- depth knowledge of company operations, policies, and procedures.
•Excellent time management and organization skills
•Must have a strong command of the English language and excel in the areas of spelling, grammar and punctuation.
•Ability to multi- task

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-26 20:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
08/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Phát triển thị trường
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Business Unit Coordinator - Mã tin đăng: 5419847. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CAREERVIET'S CLIENT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây