Chuyên viên Phát triển kinh doanh & Chăm sóc Khách hàng - Logistics Customer Service

CÔNG TY TNHH STAR CONCORD VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

LÀM VIỆC TẠI QUẬN 7, HCM (Ứng viên vui lòng cân nhắc cẩn thận khoảng cách làm việc trước khi ứng tuyển)
BỘ PHẬN: CS VIP hoặc NMT CS

CS VIP Department

Clues receive all information about customer complaints, give directions for handling, submit to GD for comments and discussions at the HOD
Review lost customer and qualified customers weekly.
Follow up Sales Lead and overseas agent project shipment.
Building information channels so that customers can easily access information about the company, product features, prices, payment methods...
Plan to visit VIP customers + Visit customer with sales
Build the relationships with the existing customers and potential customers.
Customer Card of VIP with Precaution. – Check and update Quotation to customer monthly – work on service contact with customer – Follow with Accounting Dept if customer late on paymen
Organize measurement of customer satisfaction level 2 times / year. Report the results to GD, find out the causes of bad customer reviews, unsatisfactory customer, propose improvement solutions.
Provide product/service knowledge to present to our customer.

NMT CS Department

Update buying rate on every 5th and 25th
Check and arrange the schedule, collect booking note
Handle the DDU/DDP/DAP case inquiry of Sales
To coordinate with Overseas Agents for trouble cases and dispute
Develop WCA/JC agent (assist CONSOL team to negotiate the terms with agent)
For the Nomination CS who cannot complete the designated targets, will need to assist Operation Team to do other tasks based on the instruction of HOD/GM
Input booking information & customer profile & make sure the remark info is correct and updated
Daily handling, review shipment record, analyses the shipment status to Supervisor & Agent
Handle and develop Nomination customer
To control A/R and order risk with the accounting department. Monitor and ensure that Agent make prompt payment
Sales Lead data organize, send, and follow up
Assist Operation Team to organize the calling data of Nomination customer
Sending the CONSOL sailing schedule of next month to agent & it at the end of month

Yêu cầu công việc

Good communication, presentation and negotiation skills
English Good or Chinese (Prefer)
Ability to work quickly and efficiently under pressure condition
Highly self- motivated, self- confident
Adequate computer skills- MS Office
Have at least 3 years of experience in Customer Service or Sales in Logistics industry (other industry are NOT accepted)

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-15 12:45:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên viên Phát triển kinh doanh & Chăm sóc Khách hàng - Logistics Customer Service - Mã tin đăng: 4420101. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH STAR CONCORD VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
30/06/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây