CUSTOMER QUALITY ENGINEER (CQE)

SAMTEC VIETNAM COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Summary/Objective: The Customer Quality Engineer is responsible for investigation and defining root cause and corrective actions for customer quality problems. They are responsible for the communication to the customer in regard to data gathering, customer updates, and corrective action reports.
Essential Functions/Responsibilities:
Educate other groups as needed in regard to inspection, rework or new processing details
Investigate customer issues, write corrective action reports as requested based on system- established or customer requested due dates.
Provide backup within the Customer Quality Department.
Work with other departments to establish the root cause and corrective actions on customer concerns
Manage customer concerns and ensure they are resolved in a timely manner
Work with customers and Samtec associates globally to resolve customer quality issues; this may require domestic and international travel and off- hours communications.
Work directly with customers via telephone, email, or other to resolve quality issues
Provide input to engineering groups about quality issues and history to improve existing or new designs
Work to protect Samtec and our customers from ongoing quality issues
Work within the established guidelines as defined by the quality system, Corporate Procedures, and Work Instructions etc.
Benefits
12 annual leaves/year + 12 public holidays/year
Health insurance for the employee, employees’ spouse, children, parents- in- law with a sum insured up to 165 million/year/person (Bao Viet Insurance)
Seniority bonus up to 15 mil
Annual salary review
Training courses (Internal/External): Teamwork, Leadership & Communication, Train the Trainer, DNA, etc.
Performance bonus 2 times/year
Bonus on public holidays: International labor’s day, Independent’s day…
2- month probation time with 100% salary
Free Linkedin Learning Courses
Month birthday gift from Trade Union/Company
Annual company trip
13th month salary
Gifts on special occasions

Yêu cầu công việc

Required Experience:

Hazards and Atmospheric Conditions: Must be willing to adhere to department safety rules and regulations. May be exposed to noise (required to wear protective gear). May be exposed to Hazardous Materials & Chemicals (required to wear safety glasses and other protective gear).
Must be able to sit for more than 90 consecutive minutes, and not suffer from any sensory deprivation and/or paralysis of the limbs.
Must have experience in industry accepted root cause, problem solving, and corrective action techniques like, but not limited to, 5- Why’s, 8D reports, Fish- bone approach, and various statistical tools.

Education:
Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering, Electrical Engineer or other technical discipline.
Two- year degree or technical training background required.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Xe đưa đón, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-11 12:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
10/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Khu vực
Đồng Nai
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin CUSTOMER QUALITY ENGINEER (CQE) - Mã tin đăng: 5264793. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

SAMTEC VIETNAM COMPANY LIMITED

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job