Customer Service Executive (1 Year Contract)

MARICO SOUTH EAST ASIA CORPORATION
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Lên đến 1 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Notify about orders exceeding credit limits, request approval for orders exceeding credit limits, and process the orders again
Reporting by distributor and send out
Communicate with Distributor/Sales/ Trade team related to goods, out of stock status and inform the distributor about the expected stock availability timeline.
Receive orders based on Portal or mail, enter the Portal system to check price, compare order on SAP system, verify the order details, and submit on Portal system for confirmation
Work carefully with the AR to monitor the funds that have been transffred to the company&039;s account.
Work closely with the DP team to inform about out- of- stock items and the next order schedule of the supermarket so they can prepare the goods.
Receive and process return orders
Ensure the order is booked at the required time.
Receive orders based on customer information, then enter the SAP system, verify the order details, and send them back to the distributor for confirmation
Contact the MT customer to have schedule delivery date.
Answering information about products and service questions
Reporting by distributor and send out
Tracking CO allocation by distributor
Receive and process return orders
Resolves product or service problems by clarifying the customer&039;s complaint; determining the cause of the problem; selecting and explaining the best solution to solve the problem; expediting correction or adjustment; following up to ensure resolution
Coordinate with Sales to resolve all issues related to goods during transportation
Discuss with the customer about their current debt situation (AR Balance)
Work carefully with the Log team to ensure all processed orders are completed for the day, monitor the shipping process, and inform the customers.
Tracking SO pending to inform to distributor
Based on the activities program from DP, adjust the format for MT orders

Yêu cầu công việc

Ensure daily order processing and shipping completion.
Coordinate with Sales, Trade, and Logistics teams on delivery and goods issues.
Monitor AR balances and credit limits; request approvals as needed.
Adjust MT order formats per DP programs.
Track CO allocations, pending SOs, and return orders.
Schedule deliveries with MT customers.
Collaborate with AR team to monitor fund transfers.
Respond to product/service inquiries and resolve complaints.
Receive and verify orders via SAP/Portal; confirm with distributors.
Generate and send distributor reports.
Communicate stock status and availability timelines.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-26 00:55:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
12/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Lên đến 1 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Executive (1 Year Contract) - Mã tin đăng: 5287769. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

MARICO SOUTH EAST ASIA CORPORATION

Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: HCM Office: 28th Floor, Pearl Plaza, 561A Dien Bien Phu street, Ward 25, Binh Thanh District, HCM City, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây