Customer Service Manager Epson Vietnam Co., Ltd.

EPSON VIETNAM CO., LTD.
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Reporting to managing director (Japanese)
Subordinates: Presales, post sales, call center and spare parts management
JOB PURPOSE
Provides leadership to Customer Service Department by achieving operational efficiency, to reach excellent customer satisfaction, and generating service business at a reasonable cost.
- Responsible in the overall management of a national service partner network, technical support, call center, spare parts management, showroom and solution centers.
- Increase the quality & efficiency of customer service through process improvements and policy formulation to be more competitive in the market
- Foster teamwork and maintain a highly motivated Customer Support team through effective leadership, communication, and guidance.
- Collaborates with Regional Customer Support to ensure local objectives and directions are aligned with regional direction.
CRITICAL ACCOUNTABILITIES
Quality Service Operation & Customer Satisfaction:
• Outsourcing Projects
• Suitable parts stocking for faster repair
• Manage the call center.
• Continuously find ways to improve Service Coverage
• Improve ASP technical competency through training and release of service bulletin.
• Standardize all customer service procedures and policies
Service Partner Management
Service Network
Outsource Vendor
• Periodic review and evaluation of Service Partners and Outsource Vendors
• Service Partner and Outsource Vendor meetings and operational reviews
• Formulate and release Service Partner policy and guidelines.
Market Understanding
• Gather competitor’s service support information.
• Analyze customer requirement with countermeasure.
• Gather customer service feedback.
Service Product
• Launch of an extended warranty offering to corporate market
• Launch a Maintenance Contract, when necessary, as an out- warranty service offering to corporate market
Showroom and solution center management
• Responsible for managing solution center and showroom operation.
• Enhance the products display and brand
Other tasks and reports as required

Yêu cầu công việc

EDUCATIONAL QUALIFICATIONS
• Degree in Business Admin or equivalent with at least 10 years in Customer Service Management at trading company
RELEVANT EXPERIENCE
• Performance management
• Process reengineering.
• Customer handling skills & understand customer/sales and service channel expectation in different market segment on different products.
• Spare part management.
• People Management
• Risk management (part of business management)
PERSONAL CHARACTERISTICS & BEHAVIOURS
• Systematic, organize, able to work under stress and fast- paced environment
• Good communication skills
• With very good leadership skills

Quyền lợi

13th month salary Payment

Personal Accident and Healthcare Program for employee

Professional Working Environment

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 13:39:14

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Manager Epson Vietnam Co., Ltd. - Mã tin đăng: 4142945. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

EPSON VIETNAM CO., LTD.

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
15/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây