Customer Service Officer (working at Amata, Biên Hòa)

AKZONOBEL VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Participate in relevant Demand Control processes.
Transport booking and monitoring
Assist sales team with promotional activities and meeting logistics.
Ensure all orders are processed and monitored to acheive OTIF target.
Issue debit note and credit note related prices settle, return goods
Work closely with customers and forwarder regarding the booking return shipment and following up the export document from customers to provide the export destination site people.
Commitment towards customers for delivery on confirmed date.
Ensure the ERP cycle is completed for all orders and ensure processing and monitoring in accordance with agreed upon terms in order to optimally serve customer needs for all customers (local, export and ICD).
Troubleshooting assistance for Sales/ Customers and relevent problems.
Ensure the original shipping documents send to customers on time before shipment arrival.
Customer complaint register and follow up with relevant parties (internally and externally)
Co- ordinate with logistics team for booking arrangement for local delivery and export shipments to meet customer requirements ETA date and on time in full.
Co- ordinate customer care activities, including surveys.
Give Logistics team the input on performance of shipping companies and 3rd party warehouse.
Support to collect and verify customer master data in order to MDM team to create and maintain customer master data in system
Follow up on backorders/ backlog status and specific customer requests to ensure excellence customer service and customer experience.
Register in SAP and process sales orders, order confirmation, stock availability and order follow up, stock transfer orders and including documentations.
Acts as focal point for customer complaints handling, returns and credits.
Keep overview of order status and be focal point in case of inquiries.
Communicate adequately on order status and issues towards relevant parties (internally and externally).
Arrange to send commercial samples and FOC to customer.

Yêu cầu công việc

Experience in similar role at a coating company is preferred
Experience with SAP/ CRM is preferred.
Knowledge of Sales and Customer Service best practices.
Intermediate English Skills required. Chinese is preferred.
Multitasking, Reporting skills.
Proactivity, Communication, Teamwork, Customer Care skills.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-03-15 17:45:27

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Officer (working at Amata, Biên Hòa) - Mã tin đăng: 4189891. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: F. 12, Vincom Center, Dist. 1

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
15/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây