Customer Service & Pricing Executive

EVERICH VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Import operations
Update the the monthly import rate sheet for the sales team.
Contact overseas agents to follow up on the transportation status of import shipments handled by the Sales team
Make the monthly volume and profit report of sales team.
Coordinate and negotiate special requests such as taking photos, holding cargo, requesting free- time, hanlding fees, and other cargo- related requirements.
Export operations
Contact agents to check door- to- door freight rates and place bookings with carriers for FCL shipments.
Make the monthly volume and profit report for sales team.
Prepare Work Order List (WOL) to support Sales uppon request
Review and negotiate freight rates and manage door- to- door shipment arrangements.
Handle i issues at the destination port such as damaged cargo, cargo loss, consignee refusal, incorrect shipping marks, incorrect local charges from agents, etc
Receive and support customer inquiries and resolve issues in a timely manner.
Update customers and agents on connecting vessels and estimated arrival times (ETA); promptly notify any changes in the schedule.
Handle and negotiate special request with carriers for export cargo, including photos, holding cargo, requesting freetime, storage charges…
Check with carrier carriers/agents regarding acceptance of special cargo types (food, oversize cargo, etc.) and dangerous goods (DG with MSDS), and verify any related surcharges
Monitor ETD, ETA and transit time to ensure timely delivery; update CNEE’s DO release date and cargo pick- up status; remind consignee to collect cargo promptly to avoid storage charges.
Pricing
Support the Pricing Leader in tasks such ass receving bookings, confirming vessel schedules, reviewing carrier term/promtion and monitoring updates related to rates or bookings
Sumarize and update FCL/LCL sheets by trade lane and distribure to the Sales team and related departments.
Support checking freight rates with carriers/agents and other relevant partners as assigned by the Pricing Leader.
Work directly with carrier to obtain freight rates, sailing schedules, space availability, free- time and applicable surcharges for each shipment as requested.
Coordinate closely with the Sales team to provide quick and accirate quotation to customers.

Yêu cầu công việc

Job requirment:
- Bachelor’s or College Degree in International Business, Logistics, Economics, Transportation or related fieds.
- Proficient in English (4 skills)
- Strong customer service mindset and proble- solving skills
- At least 2 years of experience in a similar position.
- Detail- oriented, diligent, high responsibility and able to work under pressure.
Benefits:
- Opportunities for professional and periodic training.
- Dynamic, professional, and youthful working environment with opportunities for career advancement.
- Company trips and teambuilding activities.
- Gifts for marriage, work anniversaries, holidays, and other company events.
- 13th- month salary, monthly incentives, and annual performance bonuses at individual and department levels.
- Attractive and negotiable salary based on qualifications and experience.
Working Hours and location:
- Location: 302 Huynh Van Banh Street, Phu Nhuan Ward, Ho Chi Minh city.
- Monday to Friday: 8:00 – 17:00
- Saturday: 8:00 – 11:30

Quyền lợi

Du Lịch, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-05 12:30:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
20/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service & Pricing Executive - Mã tin đăng: 5437579. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

EVERICH VIETNAM

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 302 Huỳnh Văn Bánh, Phường 11, Quận Phú Nhuận

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây