Customer Service (Short-Term Contract)

CÔNG TY TNHH YUSEN LOGISTICS (VIỆT NAM)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Main Job Purposes:
Collect, respond and solve customer’s request
Coordinate to perform at the requests of the customers
Maintain relationships with customers
Job Description:
Receive Customer&039;s requests:
- Check the validity of documents, delivery conditions, and related costs to identify the payer and confirm payment. Or transfer to the BD sales section for a quotation.
- Check the conditions of performing services for customers.
- Receive requests and related documents from customers or overseas agents (service quotes, import / export procedures for goods, problem solving, document requests, Customs procedure advices, procedures for payment, etc.)
- Input shipment’s information and services which provided to each customer in the control table.
Coordinate to carry out the plan according to customer requirements
- Planning to perform services as the request of customers and transfer information, operation request together with documents to the relevant business departments (if that department is not received) to coordinate the implementation following to the process and instructions.
- Coordinate and corporate with the operation departments to solve arising issues related to the shipment, report to the management directly to give a suitable and timely solution advice. Follow up the results and if necessary, record, report as form, regulations and instructions.
- Follow closely the schedule and update information, shipment status and arising problems (if any) to customers. Adjust the delivery / pick up plan appropriately according to actual situation.
Record revenue/cost and reports
- Record revenue/cost and make Debit note for Non- BUs charges for each shipment then send to Billing or IFF Department.
- Coordinate with BID, FAD and BD Sales to follow and chase payment of customers to ensure payment on time.
- Make reports on time as required
Others tasks required by the Line Manager

Yêu cầu công việc

University or higher, with priority in Economics, Foreign trade, Commerce
At least 1- year experience in logistics field
Proficiency at English communication
Core Competencies:
- Customer Focus
- Communication skill
- Teamwork skill
- Problem solving skill

Quyền lợi

Opportunities to learn different aspect in the large international corporation
Commuting allowance
Competitive Salary Package

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-28 02:50:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service (Short-Term Contract) - Mã tin đăng: 4451967. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Short Term Contract

Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: Đường YL4, KCN Yên Phong, Bắc Ninh

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
2
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
27/07/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây