Customer Services Officer

CÔNG TY CỔ PHẦN ITL AVIATION LOGISTICS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đống Đa, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

This position will work for Air Cargo sector- GSA/GSSA for Airlines at HAN Market.
PURPOSE AND SCOPE

Handling customer inquiries and concerns related to cargo services.
Working location: 21st Floor, Lancaster Luminaire, 1152 Lang street, Lang Thuong, Dong Da, Ha Noi.
Process and manage cargo reservations, bookings and provide customer service to customers of in charged Airlines.

JOB DESCRIPTION

Addressing customer inquiries regarding cargo rates, routes, and shipment tracking, and providing relevant assistance and guidance.
Handling customer inquiries and concerns related to cargo services, providing personalized support and timely resolution of issues.
Managing cargo reservations and bookings, ensuring accurate and efficient processing of customer requests and requirements
Managing customer records, cargo manifests, and reservation systems to ensure data accuracy and compliance with Principal Airlines’ standards.
Other tasks assigned by the Cargo Manager.
AWB stock control.
Compliance with Principal Airline & other Interline airlines partner’s (feeder) Manual & circulars to ensure cargo bookings are in line with regulation, policies.
Resolving customer complaints, issues, and escalations related to cargo services in a professional and customer- focused manner.
Ability to adapt with raising problems and deal with them efficiently & independently. Critical issues are escalated to Sales Manager or Cargo Manager.
Make every effort to resolve any cases involving damage, missing cargo, and other miss duties
Providing customers with accurate and up- to- date information on cargo shipments, flight schedules, and service options.
Prepare Cargo Booking List and send to Interline Airlines partner (feeder) for planning.
Submit report timely and correctly to Sales Supervisor/ Manager.
Working with agents to ensure shipments are checked in warehouse in “ready for carriage” condition.

Yêu cầu công việc

Ability to work independently and as part of a team.
Having knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo is a plus point.
Be willing to work overtime and follow the airline’s work schedule.
Positive attitude and a willingness to learn.
Having 1- 2 years of experience in Air cargo field (both Airlines and Freight forwarding).
Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade Economic, Logistics, Supply Chain.
Fluent in English (4 skills)
Having knowledge of Cargo Industry, customer service processes, procedures & products, and booking tools;
Strong communication and customer focus.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-19 12:55:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
21/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Đống Đa, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Services Officer - Mã tin đăng: 5281400. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN ITL AVIATION LOGISTICS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Customer services officer tại tỉnh/thành