Customer Support Specialist (US company)

SAMTEC VIETNAM COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Essential Functions/Responsibilities:

Collaborate with other departments to resolve complex customer issues.
Process and maintain customer change order request
Support tasks such as MOQ override, No Charge Orders, Miscellaneous Billings, new customer set- ups, FSE linking responsibilities, Credit Hold, etc
Perform routine maintenance on customer accounts, including but not limited to, company name, physical address, and customer specific flags
Fulfill requests for new customer samples and purchase orders via customer portals, EDI, order entry queue, and the website
Provide accurate information about products, services, and company policies.
Resolve customer issues, complaints, and concerns efficiently and effectively
Complete mainstream pricing requests related to quote renewals, pricing and delivery, and spreadsheet pricing.
Support requests for Sales
Coordinates expedite requests between the customer and Samtec via email or the website.
Review customer purchase orders for special instructions and quality requirements, coordinating with the compliance team as needed.
Assist as Backup for Communications staff when needed
Fulfill all daily customer requests via the main phone rotation, chats, and eTickets including, but not limited to, new customer purchase orders, expedite needs, order maintenance, account setup, and general frequently asked questions
Review customer setups daily, researching customer website information to verify customer data, and ensure that accurate and complete account information has been entered.
“The responsibilities as defined are intended to serve as a general guideline for this position. Associates may be asked to perform additional tasks depending on strengths and capabilities”

Yêu cầu công việc

Required Experience:

Excellent written and verbal communication skills
Demonstration of flexibility, innovation, customer service, and ability to create win/win solutions
Must be able to sit/stand for at least 90 consecutive minutes, and not suffer from any sensory deprivation and/or paralysis of the limbs
Proficient written and verbal communication skills in English
Effective time management skills with the ability to manage multiple tasks
3 – 5 Years’ Experience in a Customer Service environment is preferred
Proficient in Microsoft Outlook, Word, Excel, PowerPoint
Excellent organizational and follow up skills
Strong interpersonal skills and ability to work well with a team

Education:

BS in Business or relevant field is preffered

Training required:

On the job training as appropriate

Languages
: English- compulsory, Chinese

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Xe đưa đón, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-27 04:05:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Support Specialist (US company) - Mã tin đăng: 4916814. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

SAMTEC VIETNAM COMPANY LIMITED

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
26/01/2025
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây