Customer Value Management Manager

HSC - CHỨNG KHOÁN THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
8 - 15 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Primary Objectives
• Build, implement, and manage customer policies by segment
• Monitor, evaluate, and report the effectiveness of customer collection programs and policies
• Analyze and segmentate customers
Main responsibilities
Develop and drive BI strategy to promote data- driven decision making and customer- centric approaches
• Formulate and implement a comprehensive business intelligence aligned with the company’s goals
Reporting and Dashboard
• Proactively provide insightful information via reports or presentations
Analyze and segmentate customers
• Based on customer value assessment reports, proactively propose initiatives to develop new customer groups and reduce the churn rate of existing customers and increase the value of the company‘s existing customer
• Develop tools and systems to manage customer data (CRM, CDP), automation tools to attract potential customers (social, referral), and loyalty system (loyalty customer platform)
• Develop a set of customer segmentation criteria and perform customer segmentation in accordance with the business goals of the company/division in each period
• Build customer management and customer segments management reports on diverse criteria (financial and non- financial)
• Develop criteria to evaluate the value customers bring to the company throughout the customer life cycle (Customer Lifetime Value).
• Perform evaluation and analysis of customer data sources including potential and existing customers based on financial and non- financial criteria
Build, implement, and manage customer policies by segment
• Coordinate with other departments to implement and monitor customer management policies
• Develop customer management policies by channel, by management object to increase the value and cohesion of customers with the company
• Develop and implement processes of customer identification, segmentation and allocation according to the approved set of customer segmentation criteria
• Coordinate with related departments/business divisions to implement and monitor the process of identifying, segmenting and allocating customers on the system
Monitor, evaluate, and report the effectiveness of customer collection programs and policies
Manage, delegate, evaluate, train, and develop staff within the functional team to ensure the operation

Yêu cầu công việc

Educational level
• Minimum university degree in Computer Science, Analytics, Economics, Banking, Statistics
Knowledge & Experiences
• Have knowledge of building and using analytical tools like Power BI and SQL
• Project management skills
• At least 5 years of experience in research and customer management in the service, retail, financial, and banking industries.
• Have experience in big data analysis, customer database building, and customer research
• Process and customer policies building skills
• Analytical and reporting skills
• Have investment in securities, or have knowledge about investment products, financial products

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-06 14:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
04/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
8 - 15 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Value Management Manager - Mã tin đăng: 5248599. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HSC - CHỨNG KHOÁN THÀNH PHỐ HỒ CHÍ MINH

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Level 6, AB Tower, 76 Le Lai, District 1, HCMC, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Customer management tại tỉnh/thành