Ecommerce Operation

CÔNG TY TNHH PHÚC GIANG (PGI)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Phú Nhuận, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Customer Service (CS – Chat & Customer Feedback)
Continuously improve customer service processes and workflows.
Resolve customer issues related to orders, provide product information, order guidance, and warranty policy support.
Handle live chat according to assigned shifts and respond within platform SLA.
Reply to customer reviews and inquiries using standard scripts while ensuring compliance with content guidelines.
Refunds & Returns Management
Receive and process refund/return requests from customers.
Verify eligibility, prepare evidence (photos, videos, documents), and submit disputes/claims to Shopee/Lazada within deadlines to minimize rejection rates.
Follow up with customers to increase withdrawal rates of refund requests.
Maintain and update daily Refund Tracker, highlight cases nearing deadline.
E- commerce Inventory Management
Monitor actual stock levels across online warehouses, central warehouses, and e- commerce platforms.
Prepare inventory reports, classify fast- moving vs. slow- moving items, and propose stock transfers, replenishments, or clearance.
Coordinate with warehouse and line manager to update stock levels promptly.
Provide alerts when inventory falls below safety thresholds.
Ensure accurate stock synchronization across systems to avoid overselling or unlisted stock- outs.
Operational Tracking & Reporting
Analyze root causes of operational issues and propose corrective actions.
Generate periodic reports on on- time delivery rate, return/refund rate, inventory accuracy, and operational costs.
Requirements
College/University degree in Economics, Business Administration, Logistics, Supply Chain Management, E- commerce, or related fields.
Strong communication & problem- solving skills (fast, polite, and policy- compliant chat response).
Preferred: prior experience in dispute/refund handling with Shopee/Lazada or inventory management for e- commerce.
Detail- oriented, deadline- driven, especially with refund cases.
Proficient in working with inventory data and reconciling stock across systems/platforms.
Experience in retail, logistics, or customer service is an advantage.
Minimum 1 year of experience in roles such as online customer service, e- commerce operations, order handling, refund/return processing, or inventory management.
Careful, process- driven, and highly responsible.
*Southern Vietnamese tone
Benefits
Time: Monday- Friday 9AM- 6PM & depend on the nature of the job.
Christmas party, New Year&039;s party
Company trip annually
Salary review yearly
Dynamic, professional work environment, access to Alphaworks, JBL, Harman/Kardon, or AKG audio devices, etc.
Annual health check
Holiday bonuses, New Year&039;s, Mid- Autumn Festival gift, PGI birthday bonus, PGIer birthday bonus
Discount up to 50% Company products
13th month bonus
Working equipment: Laptop
Address:
5- 7 D52 Street, Ward 12, Tan Binh District, Ho Chi Minh.

Quyền lợi

Nghỉ phép

Bạn có thể nghỉ phép hoặc nghỉ ốm không giới hạn, miễn là quản lý trực tiếp chấp thuận thời gian nghỉ của bạn
,

Hoạt động team- building

Giúp bạn xây dựng tinh thần đoàn kết, văn hoá và tin cậy với công ty
,

Cơ hội phát triển nghề nghiệp

,
Hỗ trợ đào tạo và cải thiện năng lực

Cơ hội phát triển chuyên môn

Hỗ trợ chi phí khi tham gia các khoá học, chương trình đào tạo

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-06 02:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
04/10/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
associate degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Phú Nhuận, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Ecommerce Operation - Mã tin đăng: 5246907. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH PHÚC GIANG (PGI)

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 10 Trịnh Văn Cấn, Phường Cầu Ông Lãnh, Quận 1, TPHCM

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Ecommerce operation tại tỉnh/thành