Financial Planning & Analyst Manager

PHU HUNG LIFE INSURANCE JOINT STOCK COMPANY
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 4 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Purpose: We are seeking a highly motivated and detail- oriented FP&A professional to join our Finance team in Phu Hung Life. The FP&A Manager will be responsible for financial planning, forecasting, performance reporting, and strategic analysis to support business growth and profitability. This role partners closely with Actuarial, Accounting, Distribution, Operations, and senior leadership to provide financial insights that drive decision- making.
The main tasks and responsibilities include but are not limited to:
Financial Planning and Forecasting
· Monitor key performance indicators (KPIs) and deliver variance analysis, provide business insights against plan/forecast.
· Lead the preparation of annual budgets, monthly/quarterly forecast, and long- range financial plans.
· Develop and maintain financial models, including scenario- based forecasting models, to project and manage financial indicators and profitabilities.
Performance Report and Analysis
· Prepare monthly and quarterly financial report for Management and Corporate, highlighting trends, risks and opportunities.
· Analyze drivers of profitability, across revenue, expenses, and investment income.
· Support regulatory financial reporting requirements.
Strategic and Business Partnering
· Partner with Actuarial, Distribution and Operations team to evaluate profitability and capital implication.
· Be in charge in expense management including working with all departments to optimize expense efficiency.
· Work with Investment and Accounting to optimize capital allocation and cash flow management.
· Provide financial insights to support strategic initiatives such as market expansions.
Process improvement
· Enhance financial models, tools and dashboard to improve forecasting accuracy and efficiency.
· Support automation and digital transformation initiatives within Finance and Accounting department.
· Implement best practices in financial analysis, reporting and planning.

Yêu cầu công việc

· Qualifications and Experiences
A minimum of 4 years’ business experience preferably in financial within the life insurance industry.
University graduate in Finance, Accounting major.
· Competencies and specialized knowledge
Excellent analytical, problem- solving, and communication skills.
Knowledge of local and international accounting standards, taxes, legal & audit issues
Knowledge of financial statements, regulatory environment and life insurance finance (preferably),
Detail oriented yet capable of seeing the bigger picture, well organized, self- starter, careful, sense of responsibility.
Strong skills in financial modeling.
Proactively engage and work with related key business partners
Ability to prioritize tasks and meet established deadlines.
BENEFITS:

Annual Heath check
Annual leave: up to 21 days depending on level
Fullerton Healthcare Program for employees since probation + Social Insurance on 100% gross salary
Various engagement activities: happy hour, outing trips,...
Internal training programs and financial support for typical external programs
Various allowances depending on level
Performance bonus: Based on personal performance review and company business

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-05 04:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
03/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 4 Năm
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Ngân hàng/ Tài Chính
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Financial Planning & Analyst Manager - Mã tin đăng: 5243573. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PHU HUNG LIFE INSURANCE JOINT STOCK COMPANY

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: CR3 - 05A, Floor 5, 109 Ton Dat Tien Street, Tan Phu Ward, District 7, HCMC

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Financial planning tại tỉnh/thành