General HR Specialist

AI EDUCATION
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Recruitment
· Source and screen candidate profiles; conduct preliminary phone/video interviews.
· Coordinate with departments to identify recruitment needs and create recruitment plans.
· Organize in- depth interviews, conduct competency assessments, and participate in the candidate evaluation process.
· Write job descriptions and post job openings on appropriate channels (company website, social media, career portals, etc.).
· Track and manage candidate data on the system.
· Participate in recruitment events and build the employer brand.
Compensation & Benefits (C&B)
· Prepare periodic or ad- hoc C&B reports.
· Perform timekeeping, calculate salaries, bonuses, and other allowances for all employees (full- time, part- time, collaborators, lecturers, etc.) in accordance with company and legal regulations.
· Manage and monitor social insurance, health insurance, unemployment insurance, and other welfare benefits (sick leave, maternity leave, etc.).
· Answer employee inquiries regarding salary, policies, and benefits.
· Participate in market salary surveys and propose suitable adjustments to C&B policies.
Labor Relations
· Update and store personnel files in a scientific and confidential manner.
· Draft and manage HR documents: Labor contracts, decisions, official letters, announcements, etc.
· Handle employee issues and complaints related to company rules and policies tactfully and professionally.
· Ensure compliance with current Labor Law regulations.
· Participate in developing and implementing new HR procedures and policies.
Policy & Procedure Development
· Review and update existing policies and procedures to ensure compliance with legal regulations and the company&039;s development orientation.
· Communicate, guide, and ensure all employees understand and comply with the company&039;s policies and procedures.
· Contribute ideas to improve the working environment and corporate culture.
· Participate in proposing and building new HR policies and procedures to optimize operations and improve management efficiency.
Training & Development
· Participate in surveying training needs from departments and develop annual/quarterly training plans.
· Search for, evaluate, and recommend suitable training courses and partners.
· Monitor and evaluate post- training effectiveness and propose improvements.
· Organize and coordinate internal and external training courses (arranging venues, instructors, materials, logistics, etc.).
· Manage employee training records.

Yêu cầu công việc

Job Requirements:
· Flexible and sharp problem- solving mindset.
· Solid knowledge of the Labor Law, Law on Social Insurance, and other HR- related legal regulations.
· 02- 03 years of experience in a General HR position.
· Strong communication, negotiation, and persuasion skills.
· Dynamic, enthusiastic, highly responsible, and able to work under pressure.
· Bachelor&039;s degree in Human Resource Management, Economics, Law, or related fields.
· Ability to work independently and as part of a team effectively.
· Good English.
· Proficient in recruitment, C&B (timekeeping, payroll, social insurance).
· Proficient in office software (Google Workspace, Word, Excel).

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-05 17:35:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/08/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân sự
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin General HR Specialist - Mã tin đăng: 5201973. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

AI EDUCATION

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
General hr specialist tại tỉnh/thành