The Sales Manager will help build the strategy, sales teams and processes to achieve revenue targets for all sales teams. In this role, you will provide strategic vision and tactical direction while leading and overseeing all aspects of employees and represent the organization in promoting and selling recruitment services.
KEY TASKS AND RESPONSIBILITIES:
Nghiên cứu và xác định các cơ hội kinh doanh mới, bao gồm thị trường mới, lĩnh vực tăng trưởng, xu hướng, khách hàng, dịch vụ mới;
Duy trì và phát triển hệ thống bán hàng của công ty, dự báo doanh số bán ra, thời gian kết thúc bán hàng và dự báo doanh thu
Hiểu mục tiêu của công ty và tiến hành nghiên cứu thị trường để đánh giá cơ hội, xác định đối tác tiềm năng, phát triển chiến lược giá cả và đàm phán hợp đồng
Xây dựng kế hoạch & chiến lược bán hàng bao gồm: hạn ngạch bán hàng, kết quả dự báo doanh số để đạt được mục tiêu kinh doanh;
Lập kế hoạch và giám sát các chính sách/cơ cấu khuyến khích, quy trình làm việc và hướng dẫn của nhóm bán hàng nội bộ để tăng trưởng doanh thu & phát triển đội ngũ;
Quản lý bộ phận Quản trị bán hàng & Dịch vụ khách hàng để mang lại dịch vụ tốt nhất và đảm bảo sự hài lòng của khách hàng;
Dẫn dắt và phát triển đội ngũ bán hàng để đạt được mục tiêu bán hàng và nâng cao năng suất bán hàng;
Phối hợp chặt chẽ với HĐQT và các bộ phận khác để thúc đẩy tăng trưởng kinh doanh và đạt được các mục tiêu kinh doanh của công ty.
Giám sát & cải tiến quy trình bán hàng và thử nghiệm mới để cải thiện việc thực hiện;
REQUIREMENT
Plan & monitor internal sales team policies/ incentive structure, workflow & guideline for revenue growth & team development;
Lead & grow sales team to hit sales targets & improve sales productivity;
Maintain and grow the company’s sales pipeline, forecast sales out, time sales to close, and forecast revenue
Build up sales plans & strategies including: sales quota, sales forecast results to deliver business goals;
Monitor & improve sales processes and new experiment to improve execution;
Work closely with BOD & other departments to accelerate business growth & achieve company business goals.
Research and identify new business opportunities, including new markets, growth areas, trends, customers, services;
Manage Sales Admin & Customer Service Part to deliver best service & secure customers’ satisfaction;
Understand company objectives, and conduct market research to evaluate opportunities, identify potential partners, develop pricing strategies, and negotiate contracts
销售经理
工作职责:
区域销售计划的制定与执行
负责市场开发
销售信息的管理
销售团队的建设
客户关系的管理
负责销售回款
销售费用的控制