Guest Assistant | Nhân viên lễ tân

ZANNIER BAI SAN HO
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Sông Cầu, Phú Yên
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

GUEST SERVICE:

•Greet and farewell, check-in & check-out, respond to guests’ requests and settles accounts while providing a professional, sincere, warm, personalized and friendly service.

•Welcome and acknowledge all guests according to company standard; anticipate and address guests’ service needs, assist individual with disabilities; thank guests with genuine appreciation.

•Provide guests/visitors with directions and information regarding property amenities, services, and hours of operation, and local areas of interest and activities.

•Meet guest twice a day, preferred breakfast and dinner time ensuring they are having a relaxing and memorable stay; coordinate with related departments for any defects/issues/problems and follow up.

•Own and immediately resolve guest problems.

•Answer, record, and process all guest calls, messages, requests, questions, or concerns.

•Coordinate with Housekeeping to track readiness of villas for check-in.

•Inspect villa for VIPs prior to guest arrival.

•Ensure long-staying/ special-attention/ occasion-celebrating guests are taken care of exclusively, paying particular attention to their needs and requests.

•Coordinate with F&B for VIP amenities delivery and setup.

•Provide a complete and thorough orientation of the villa for the guest.

•Check and obtain guests daily itinerary, preferences, likes/dislikes.

•Ensure that all requests from Guests are made possible and are followed up on.

•Check guest satisfaction and follow up on daily basis.

•Personally deliver arriving/ departing guest’s amenity/ gift.

•Pack/unpack guest luggage.

•Promote resort facilities and in-house services to drive sales.

•Comply with quality assurance expectations and standards (LQA).

•In charge as Night Auditor often.

•Stand, sit, or walk for an extended period of time.

•Move, lift, carry, push, and place objects as requested by Supervisors.

Cashiering & Administration

•Count cash float at the beginning and end of shift.

•Balance and drop cash/ receipts according to Finance specifications.

•Complete designated cashier and closing reports in the PMS system.

•Handover and receive cash float handover.

•Able to handle payment with different methods; i.e cash, credit card, city ledger.

•Run daily reports (guest arrivals, departures, transportation request, etc.), identify any special requests, and check reports for accuracy.

•Maintain an accurate villa status, organized guest folios and files.

•Maintain the cleanliness and neatness of the front desk, lobby area, library, payment room.

•Ensure all stationery are tidy and organized and order when needed.

Relations

•Arrange VIP greeting and escorting service from/ to airport.

•Estahlish relationship with Long Stay/ VIPs.

•Ensure all repeat guests are met and greeted daily and profiles are updated.

•Speak with others using clear and professional language; answer telephones using appropriate etiquette.

•Develop and maintain positive working relationships with others.

Yêu cầu công việc

- Sức khỏe tốt, nhanh nhẹn, thân thiện và trung thực
- Có chứng chỉ nghiệp vụ liên quan
- Giao tiếp Tiếng Anh tốt
- Biết thêm ngoại ngữ khác là một lợi thế
- Ngoại hình ưa nhìn
- Ưu tiên ứng viên đã có kinh nghiệm trong các khách sạn, nhà hàng.

Quyền lợi

Accomodation, meals, benefits are available
Competitive salary & benefits
Training & development opportunities in an international resort environment

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-07-08 15:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/07/2025
Hình thức làm việc
Làm theo ca
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Khách sạn - Nhà hàng
Khu vực
Sông Cầu, Phú Yên
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Guest Assistant | Nhân viên lễ tân - Mã tin đăng: 5156595. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ZANNIER BAI SAN HO

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây