[Hcm] Công Ty Seagull Cargo Logistics Tuyển Dụng Nhân Viên Customs Documentation Full-Time 2024

CÔNG TY TNHH SEAGULL CARGO LOGISTICS
Mức lương
15 - 20 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Import- Export Operations and Consultation:
Review policies and regulations related to import and export.
Provide import- export consultation to sales and customers, including attending client meetings with the sales team when required.
Propose solutions and provide service quotes to the sales department.
Advise the sales team and clients on efficient, cost- effective, and compliant freight and customs clearance solutions.
Collect market trends and customer demands, reporting to the logistics manager.
Logistics Execution:
Handle complaints, organize delivery and customs clearance per client/agent
Receive service requests and customs declaration information from sales/customers, open BL files, and prepare customs clearance documents.

Yêu cầu công việc

, and address any arising issues.
Register specialized licenses as required and issue certificates of origin upon request.
Coordinate with relevant departments to perform customs clearance and freight operations.
Manage invoices and payment documents.
Monitor and update service progress for customers/sales.
Other Duties as Assigned:
Discuss arising issues with supervisors and propose service improvements.
Perform other tasks assigned by the management.
Submit weekly/monthly reports to the department head.
REQUIREMENTS
At least 5 years of experience in transportation and import- export freight forwarding.
Bachelor&039;s/Associate&039;s degree in Logistics, Import- Export, Foreign Trade, Economics, or related fields.
Excellent communication and negotiation skills; able to work independently and in teams, handle pressure, and adapt to flexible schedules.
Proficient in customs declaration, Incoterms, international payment, cargo insurance, and specific industry processes (e.g., food, chemicals, quality inspection).
Strong knowledge of regulations, decrees related to import- export, and skills in drafting documents and contracts.
Fluent in English, proficient in Microsoft Office, and specialized software.
BENEFITS
Provide all necessary equipment for work.
Annual health check- ups and company trips.
Salary: 15 million- 17 million VND.
Annual salary increases and holiday bonuses (e.g., National Day, International Labor Day, International Children&039;s Day, New Year, 13th- month salary, and Lunar New Year).
7 accident insurance coverage.
Full

Quyền lợi

and entitlements for employees as per the Labor Law.
Opportunities for training, internal and international job rotation within departments, and increased income for dedicated, capable, and long- term employees.
HOW TO APPLY
Deadline: 23:59 25/1/2025
Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Submit your application via the APPLY NOW button below.
APPLY NOW

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-20 21:00:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin [Hcm] Công Ty Seagull Cargo Logistics Tuyển Dụng Nhân Viên Customs Documentation Full-Time 2024 - Mã tin đăng: 4905132. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH SEAGULL CARGO LOGISTICS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Giao nhận/ Vận chuyển/ Kho bãi
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Full-time
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
21/01/2025
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây