COMPANY INTRODUCTION
UOB gắn bó với thị trường Việt Nam từ năm 1993. Chúng tôi khởi đầu với một văn phòng đại diện chỉ có ba người, và hai năm sau, trở thành ngân hàng Singapore đầu tiên thành lập văn phòng chi nhánh tại TP. HCM. Ngày 6/8/2018, chúng tôi ghi dấu mốc tiếp theo với việc chính thức thành lập Ngân hàng UOB Việt Nam (UOB Việt Nam) và mở ra một chương mới trong lịch sử của UOB tại Việt Nam. Với đội ngũ hơn 500 nhân viên, UOB Việt Nam là ngân hàng con thứ năm của tập đoàn UOB tại châu Á, thể hiện niềm tin của tập đoàn UOB vào triển vọng thị trường Việt Nam.
Ngân hàng UOB là một ngân hàng hàng đầu tại châu Á với mạng lưới toàn cầu gồm hơn 500 văn phòng tại 19 quốc gia và vùng lãnh thổ thuộc Châu Á – Thái Bình Dương, Châu Âu và Bắc Mỹ. Tại châu Á, UOB đặt trụ sở chính tại Singapore, đồng thời hoạt động thông qua các ngân hàng con tại Trung Quốc, Indonesia, Malaysia, Thái Lan và Việt Nam, cũng như các chi nhánh và văn phòng đại diện khác trong khu vực.
UOB Việt Nam cung cấp dịch vụ tài chính cá nhân và doanh nghiệp cho cả khách hàng Việt Nam và nước ngoài. Nhằm thực hiện cam kết lâu dài trong việc mang dịch vụ và giải pháp tài chính tốt nhất tới khách hàng trong toàn quốc, chi nhánh ngân hàng UOB tại Hà Nội (chi nhánh đầu tiên bên ngoài trụ sở chính tại TP. HCM) được khai trương vào tháng 6/2019. Với việc mở rộng ra khu vực phía Bắc, cùng với mạng lưới liên kết xuyên suốt của UOB trong khu vực, chúng tôi có được lợi thế tốt nhất để kết nối các khách hàng của mình với những cơ hội kinh doanh tại Việt Nam, cũng như hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam nắm bắt những cơ hội kinh doanh tại thị trường ASEAN và xa hơn nữa.
Customer Service Officer- Contact Center
Kinh nghiệm
Không cần kinh nghiệm- Đừng lo! Chúng tôi sẽ đào tạo bạn từ đầu. Có kinh nghiệm là điểm cộng!
JOB DESCRIPTION
About UOB
consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia, Thailand and Vietnam,
future, work as one team and pursue long- term success. It is how we work,
as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over
Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore
United Overseas
and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the
Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than
500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific,
this time, we have been guided by our values – Honorable, Enterprising, United
About the Department
and Operations function is comprised of five teams of specialists with distinct
This includes developing, centralising and standardising technology systems as
capabilities: business partnership, technology, operations, risk governance and
The Technology
well as banking operations in Singapore and overseas branches.
planning support and services. We work closely together to harness the power of
technology to support our physical and digital banking services and operations.
Responsibilities
Reports
to the Team Leader / Supervisor
to inbound and outbound telephone calls/contacts/correspondence in accordance
Attend
with standard operating procedures.
information on services offered by the bank to enhance customer
Provide
relationships.
and maximize sales opportunities, where applicable, to all customers.
Identify
professional, friendly, and high- quality customer service & sales for each
Provide
point of contact with the customer.
Identify
and respond to customer needs accordingly.
Manage
challenging customers professionally and provide after sales service, where
applicable.
handling customer complaints in an assertive manner.
to consistently communicate in a positive and enthusiastic manner, while
Able
call/contact control techniques to provide efficient, high- quality interactions
with customers.
Use
detailed records of client interaction to improve quality of information
Maintain
available.
· To
provide optimum service to all customers by answering inquiries and resolving
complaints effectively with the aim of projecting a professional image
Update
and perform on- line maintenance on system terminals as per customers’ requests.
Ensure
effective and timely follow- up as promised to customers.
Process
financial entries and adjustment on customers’ accounts if necessary
REQUIREMENTS
Requirements
at least Diploma or Degree in any field.
Holds
experience in a call center would be an added advantage.
Previous
have excellent interpersonal and communication skills with good command of
written and spoken Vietnamese and English.
Should
Strong
in customer service skills. A team player with commitment and initiative,
service oriented, able to
work
under pressure, matured, motivated, meticulous, and analytical and able to
multi- task.
understanding of the bank’s customers, product, and services.
Good
knowledge of specialized products, systems, and services.
Working
Knowledge
f Internet, Microsoft Office including email, MS Excel, MS Word, and fax.
High
level of listening and comprehension skills. Able to probe for required
information from customer.
and able to manage in situations where there may be limited information.
Assertive
Be a part ofUOB Family
inform us when you submit your online application.
UOB is an equal
any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please
age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental
based on business needs, job requirements and qualifications. If you require
pportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate&039;s
disability, or other non- merit factors. All employment decisions at UOB are
Apply now andmake a difference.
BENEFITS
Healthcare Insurance Policy; Annual Health Check- Up Program
Staff Housing Loan Policy (Mortgage); Tenure Policy (Long- serviceaward); Annual Paid Leave, etc.
Annual Salary Review; Performance Bonus
HOW TO APPLY
Note: Only selected candidates will be contacted (via email). Make sure that your email and Spam/ Promotions box are checked regularly so that you will not miss any notifications from us.
Deadline: 23:59 31/12/2024
Submit your application via the APPLY NOW button below.
APPLY NOW
3 applicants