International Account Specialist

WANEK FURNITURE
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Dương
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

The International Account Specialist is responsible for providing excellent service to both international and U.S. customers by building strong relationships and facilitating open communication. This role involves coordinating customer orders with various departments to ensure timely delivery and addressing customer inquiries to ensure satisfaction. The specialist must manage multiple tasks efficiently while maintaining composure and accuracy in data entry to support customer retention.

Container Program Communication: Advise customers on container programs and assist with freight rate quotes as needed.
SOP Maintenance: Help maintain and improve Standard Operating Procedures for the team with managerial approval.
Product Inquiries: Answer customer questions regarding product specifications and consult relevant resources for information.
Regulatory Awareness: Stay informed about importing/exporting regulations and communicate changes to management.
Process Improvement: Identify areas for improvement and assist in implementing changes.
Core Values: Uphold the company&039;s core values in all job functions.
Vendor Coordination: Establish effective communication and working relationships with international vendors and staff.
Compliance: Maintain international correspondence in line with U.S. customs regulations.
Customer Communication: Professionally engage with customers to manage order statuses, pricing, changes, and shipment details while collaborating with various departments to ensure satisfaction.
Invoicing: Initiate invoicing to ensure accurate billing for products and services.
Order Management: Enter and manage customer orders, including cancellations and handling issues related to replacements or discontinued items.
Record Maintenance: Accurately update internal records regarding customer requirements and shipment statuses.
Issue Resolution: Troubleshoot and resolve product- related issues using strong customer service and negotiation skills.
Data Management: Collect and update key process measures for team efficiency.

Yêu cầu công việc

Bachelor degree in International Business, Business Administration, Import/Export or equivalent experience.
Have 1 year of experience or below.
*Fresh gradudates will be trained. This job provides great opportunity for you to work closely with US colleagues
and improve English skills.

Communication Skills, and interpersonal skills
Time Management, teamwork, and independence
Document Management, and analytical Skills
Excellent English communication, interpersonal, and organizational skills.
Computer Proficiency: Skilled in Microsoft Office (especially Excel) and internet tools.
Confidentiality, and continuous improvement knowledge
Strong understanding of customer service and business support.
Multitasking

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-09-20 09:50:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin International Account Specialist - Mã tin đăng: 4661153. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

WANEK FURNITURE

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Cấp bậc
Mới Tốt Nghiệp
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
20/10/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây