It Desktop Support

CÔNG TY TNHH HCL TECHNOLOGIES VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

- Researches, resolves, and responds to complex questions received via telephone calls or escalations, and provides support on services following current standards. Follows up with the user to ensure the problem is resolved satisfactorily.- Acquires and maintains knowledge of relevant product offerings, current support policies, and methods of support delivery, to provide technically accurate solutions to users.- Develops and provides technical coaching and mentoring to other desktop services staff and company associates.- May act as product liaison for major products, working with other areas of IT, other departments, and third- party vendors to solve technical issues as needed.- Installs new or upgraded hardware/software as assigned via service requests. Coordinates installation with the user and follows up to ensure customer satisfaction.- Must be able to manually lift to thirty (30) pounds when moving and repositioning personal computers and ancillary equipment.- Provide accurate and timely logging of customer incidents and tasks to meet agreed- upon service levels.- Demonstrate initiative and act independently to resolve problems.- Participate as a member of the rotating IT on- call team that provides 24- hour support to internal customers. Not all sites require on- call participation.- Participate in team projects as requested.- Management of onsite AV Technical Management, including configuration & installation of AV devices.- Perform routine testing and problem diagnosis for projectors, microphones, speakers, amplifiers & LCD/Plasma Displays.- Perform preventative maintenance to resolve the problem or identify resolution to the appropriate vendor or manufacturer.- Coordinate with AV equipment OEMs for resolution/workarounds, when required.- Assist with company meetings/functions that require the use of AV infrastructure (audio, video conferencing, webcasting, visual display or projection, and control system (AMX, Crestron) operations.- Interact with client Customer Help Desk ticketing system to respond to end- user requests.- Coordinates with client staff to determine AV basic infrastructure requirements for any new conference room or media design.- Setup and breakdown of all onsite meetings.- Daily system testing to ensure equipment and room functionality.- Responsible for escalating all "next level" break- fix issues to their manager for resolution.- Perform remote testing for local and regional offices.- Ensure all AVS spaces are presentable for use.- Polycom AV equipment management and configuration.- Videoconferencing experience including operation, call set- up, and equipment.- Establishing and testing of individual and group VC sessions, i.e. meeting support, including consultation of users on the best possible connection type.

Yêu cầu công việc

- Minimum of 2 years of technical experience in providing Deskside Support- PC hardware repair (Dell/HP), Windows system support, OS X Support- Software installation/troubleshooting- Performing Tech Refresh- Mobile device support (iOS/iPhone/iPads)- excluding warranty hardware repair

Quyền lợi

- Môi trường làm việc dân chủ, hiện đại, chuyên nghiệp, có cơ hội thăng tiến và ổn định lâu dài.
- Được hưởng chế độ chăm sóc sức khỏe toàn diện.
- Được hưởng các quyền lợi khác theo chính sách của công ty
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của nhà nước.

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-22 04:00:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin It Desktop Support - Mã tin đăng: 4578635. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH HCL TECHNOLOGIES VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
IT phần mềm
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
12/10/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây