IT Helpdesk Engineer

CÔNG TY CỔ PHẦN DỊCH VỤ CÔNG NGHỆ APOLLO
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 4 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

· Role Overview
· The Associate Technical Service Delivery Specialist (ATSDS) in Vietnam
· This involves managing client relationships, providing technical support, and resolving issues to maintain high levels of customer satisfaction. You will act as a bridge between technical teams and clients, ensuring effective communication and collaboration throughout the service delivery lifecycle.
· In this role, you will be hands- on as a Level 1 EUC Field Support, Project Management, and customer facing with our client, locally and internationally. You will facilitate communication, manage timelines, technical tickets and ensure that project goals are met while adhering to the industry’s best practices.
· In this role, you will be instrumental in driving the successful delivery of technical projects by collaborating closely with cross- functional teams including the Global Helpdesk, Infrastructure and Technical EUC Engineers, the Account Manager, providing quality assurance, and Service Delivery Management.

Yêu cầu công việc

Required and Preferred Qualifications:
Required:
• Proven ability to manage multiple projects simultaneously while meeting deadlines.
• 2- 4 years of experience in a technical project management or delivery role or similar roles, with a proven track record of managing complex projects and support independent and effective decisions.
• Bachelor&039;s degree in Computer Science, Information Technology, or a related field.
• Strong analytical and problem- solving skills, with a detail- oriented mindset.
• Exceptional communication and interpersonal skills, with the ability to influence and engage stakeholders at all levels.
Preferred:
• Familiarity with cloud computing, Field Engineering practices, Passive/Active Wi- Fi. Technology, and relevant programming languages.
• Experience with project management tools such as, ServiceNow, Zendesk, Jira, MS Project.
• Project management certification (e.g., PMP, ITIL) is a plus.
Technical Skills and Relevant Technologies:
• Experience with Remote Desktop Tools: TeamViewer, AnyDesk and RDP.
• Proficient in Microsoft Office Suite and 0365, particularly Excel, Word and PowerPoint for reporting purposes.
• Experience in Rack & Stack, Rack Design, Server provisioning and configuration of Access Points.
• Proficient in Aruze Active Directory (AAD), user account management, password policies.
• Proficient in relevant technologies, including Windows & MAC operating systems and basic Linux, networking and virtualization.
• Experience with collaboration and communication tools like, Microsoft Teams, Slack, Google Drive or Zoom.
Soft Skills and Cultural Fit:
• Highly organized, detail- oriented, and able to manage multiple priorities effectively.
• Proactive problem- solving mindset, with a focus on delivering results.
• Strong interpersonal skills and the ability to build relationships across teams.
• A genuine passion for technology and innovation, coupled with a client- centric approach.
• A proactive approach to problem- solving, demonstrating initiative and adaptability.
• Commitment to continuous learning and professional development.
• Exceptional verbal and written communication skills in English (and potentially Vietnamese) with the ability to engage effectively with diverse audiences.
• Ability to prioritize tasks, manage time effectively, and meet deadlines.
Location:
• This role requires successful candidates to work from home 5 days a week.
• Travel Requirement to Dong Nai and other local and Overseas countries when required.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-07-11 07:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
09/08/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 4 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Helpdesk Engineer - Mã tin đăng: 5161188. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN DỊCH VỤ CÔNG NGHỆ APOLLO

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
It helpdesk engineer tại tỉnh/thành