Key Account Staff

CÔNG TY TNHH KINTETSU WORLD EXPRESS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Key Account Staff is responsible for providing customer service for Corporate Accounts, being the main point of contact for existing customers and suppliers, and coordinating with the regional/global team and country operation teams. This position will also interact with customers to provide and process information in response to product and service inquiries, concerns, and requests. The goal is to ensure customer satisfaction and build lasting relationships with Corporate Accounts.
► Customer Service for Global Account:
• Keep and build relationships with customers and their vendors in Vietnam, making for better operations and a good service level.
• Ensure accuracy and timeliness of internal billing submissions.
• Negotiate contracts with CA/CAC/RA tier accounts and offer RFQ rates (if any).
• Provide regular reports to regional teams, customers, and management for internal/external purposes.
• Confirm bookings and monitor cargo shipments to meet Service Level Agreements (SLA).
• Respond to inquiries and handle requests from CA/CAC/RA tier accounts, customer, and their vendors (Booking Request, Spot Rate offer Requests, and Information Requests are mainly categorized).
► Operation Monitoring:
• Conduct regular customer satisfaction surveys and report results.
• Develop and follow a Standard Operating Procedure (SOP) for each transportation mode and/or service.
• Input a daily shipping plan for the booking and operations teams to follow.
• Do regular Customer Satisfaction Surveys as per KWE Vietnam’s format.
• Monitor operations teams and update shipment and/or booking status.
► Other:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Verify customers and maintain customer databases.
• Build relationships with customers through visits.
• Attend meetings, conferences, and workshops hosted by clients or headquarters.
• Keep customers informed about market trends and regulations.
• Record activities and deals in the customer relationship management (CRM) system (if any).
• Report to direct superiors as requested.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.

Quyền lợi

Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Lương tháng 13 + Bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-03 23:35:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
23/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Key Account Staff - Mã tin đăng: 5308646. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH KINTETSU WORLD EXPRESS VIỆT NAM

Quy mô: 25 - 50
Trụ sở: 51 Yên Thế, phường 2, quận Tân Bình, Hồ Chí Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây