Logistics Inventory Coordinator (HCM Brewery, Dist.12)

HEINEKEN VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Purpose of the job:
Logistics Coordinator Inventory is responsible for managing the warehouse inventory, by performing regular stock count and analyses differences, forecast the supply and demand requirements to ensure consistent stock levels.
Job summary:
Within the warehouse, the Logistics Inventory Coordinator is responsible for booking the goods receipt and goods issue to accurately keep track of stock administratively in the system and physically in the warehouse. Also, stock counting and checking outgoing loads of finished product is part of the administrator’s responsibility.
Key responsibilities:
Warehouse planning:

Monitor deviations from the plan and escalate to the team leader if needed
Execute activities according to the weekly plan.

Inventory management:

Perform analysis for inventory discrepancies and bring discrepancies to the attention of the team leader for correction. Analyst can do full root cause analysis.
Correctly register goods movements.
Organize regular stock counting in accordance with procedures.
Check incoming and outgoing goods against shipping documents.
Correctly register scrapping and write- off.

Goods movement: Give clear instructions to the warehouse operators on their daily tasks.
Storage & stock quality assurance/ management:

Regularly inspect the outer packaging quality for incoming and outgoing goods.
Separate quickly quality defective goods in stock and ensure that they are not picked.
Monitor and control proper physical storage conditions preserve the quality of the goods.
Performs root cause analysis on stock quality issues.

RPM handling: Administrate RPM and register site- loss within logistics
Assets & equipment management:

Ensure all the warehousing assets and equipment are maintained in good working condition according to the applicable regulations.
Ensure all the available assets and equipment are properly used according to the specifications.

TPM & Continuous Improvement:

Record data to contribute to DCS.
Participate in TPM improvement activities.
Initiates actions to improve in safety, warehousing processes, assets, stock quality and/or inventory management.

Management reporting:
Ensure data is recorded in the system correctly and on time to enable management reporting.

Yêu cầu công việc

Qualifications: Bachelor’s Degree in Logistics, Supply Chain Management, or relevant fields.
Experiences/skills:

Critical thinking and good learning agility
1- 2 years of experiences in similar roles, preferably in logistics and manufacturing companies.
Experienced working with TPM, SAP, WMS or other ERP systems is a plus
Other skills and languages: Microsoft Office (Excel, MS PowerPoint, Power BI)

Languages: Able to use English and Vietnamese fluently.
Working time: Work by shift (Shift 1: 6am- 2pm, Shift2: 2pm- 10pm, Shift3: 10pm- 6am)

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-14 11:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Logistics Inventory Coordinator (HCM Brewery, Dist.12) - Mã tin đăng: 4708190. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HEINEKEN VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Giao nhận/ Vận chuyển/ Kho bãi
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
08/11/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây