Job Purpose
Improve Marketing activities in variable channels to enhance brand recognition and promote our online selling platforms
Responsibilities
Start online shops, market the product to reach the sales target set
Liaise with internal or external teams, marketing agencies, photographers, designers, suppliers, contractors, etc. to effectively promote sales or brand awareness through bespoke marketing campaigns
Conduct market research and analysis to evaluate trends, brand awareness and competition ventures
Do daily, weekly, monthly, and yearly reports accurately and professionally
Initiate to identify and update the customer’s trend and needs
Collaborate on the concept, develop and implement of marketing plans and strategies, product concepts and promotional programs driving interest and sales
Attend events, fairs to promote products
Improve the design and content of our sales and marketing collaterals
Improve the design, contents and optimize the effectiveness of website and social media channels of Company
Create and improve retail packaging design as necessary
Do any other tasks assigned by the Line Manager from time to time
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mục đích công việc
Cải thiện các hoạt động Marketing ở đa dạng các kênh khác nhau để thúc đẩy nhận diện thương hiệu cũng như thúc đẩy các nền tảng bán hàng trực tuyến.
Trách nhiệm công việc
Thực hiện báo cáo công việc theo ngày, tuần, tháng, quý và năm một cách chính xác và chuyên nghiệp
Là người đi đầu trong việc xác định và cập nhật xu hướng và nhu cầu của khách hàng
Đóng góp về ý tưởng, xây dựng và thực hiện các kế hoạch và chiến lược marketing, concept sản phẩm và chương trình khuyến mại nhằm thúc đẩy sự quan tâm và bán hàng
Cải thiện giao diện, nội dung và tối ưu hóa tính hiệu quả của website và các kênh truyền thông của Công ty
Làm việc với các bộ phận nội bộ hoặc bên ngoài, đơn vị truyền thông, thợ chụp ảnh, nhà thiết kế, nhà cung cấp, nhà thầu, v.v để thúc đẩy doanh số bán hàng hoặc nhận thức về thương hiệu một cách hiệu quả thông qua các chiến dịch tiếp thị riêng biệt
Phát triển các cửa hàng online, quảng bá về sản phẩm để đạt được mục tiêu bán hàng đề ra
Thực hiện nghiên cứu và phân tích thị trường để đánh giá xu hướng, nhận thức về thương hiệu và các hoạt động cạnh tranh
Tham dự các sự kiện, hội chợ để quảng bá sản phẩm
Xây dựng và cải tiến thiết kế bao bì bán lẻ khi cần
Cải thiện thiết kế và nội dung cho các ấn phẩm bán hàng và marketing
Thực hiện những công việc khác được Quản lý trực tiếp phân công theo từng thời điểm