Ecommerce (AMZ, Walmart…) platforms Advertising
Build marketing plan, suggest budget and promotion strategy
Maintain campaign tracking, performance metrics, and make report to share the results frequently (daily / weekly/ monthly/ annual…)
Ensure the marketing directions are appropriately translated into creative advertisements and are in line with the Company’s image.
Competitor research and analysis
Launch, monitor, optimize ads campaigns on Ecommerce platforms: Campaign ranking / Negative keyword / Product targeting / Sponsored Brands Ads / Sponsored Display Ads / Sponsored Products Ads / PPC optimization…
Actively participate in organizing and coordinating product launches, visual making, content creation, and training seminars.
Optimize listing: Keyword, price, style
Optimize ads spent: Budget optimization / Ad spent efficiency / Strategic Bid Optimization / ACOS Reduction Strategies
Digital Marketing (30% of focus)
Launch, monitor, optimize, fix issues for ads campaigns on social media (Google, Meta, Tiktok…)
Maintain campaign tracking, performance metrics, and make report to share the results frequently (daily / weekly/ monthly/ annual…)
Actively participate in organizing and coordinating product launches, visual making, content creation, and training seminars, support customer service.
Build marketing plan, suggest budget and promotion strategy to attract consumers, increase brand awareness
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Quảng cáo trên các sàn thương mại điện tử (AMZ, Walmart, Ebay…)
Theo dõi các chiến dịch, các chỉ số đánh giá và báo cáo thường xuyên (báo cáo ngày / tuần/ tháng/ năm)
Nghiên cứu và phân tích đối thủ
Tối ưu hóa chi phí quảng cáo: Chi phí / Hiệu quả / Chiến lược Bid/ Chiến lược giảm Acos…
Đảm bảo định hướng marketing được triển khai có hiệu quả trong chương trình quảng cáo và thống nhất với định hướng hình ảnh của Công ty đề ra.
Khởi chạy, quản lý, tối ưu hóa các chiến dịch quảng cáo trên các sàn thương mại điện tử: thứ hạng chiến sịch / Từ khóa / Mục tiêu sản phẩm / Thương hiệu tài trợ / Quảng cáo hiển thị / Sản phẩm tài trợ / Tối ưu PPC
Xây dựng kế hoạch marketing, đề xuất chi phí và chiến lược chiến dịch quảng cáo
Chủ động tham gia thực hiện, đóng góp vào các hoạt động như ra mắt sản phẩm, làm hình ảnh, sáng tạo nội dung và các buổi đào tạo
Tối ưu hóa listing: Từ khóa, giá cả, sản phẩm
Marketing kỹ thuật số
Khởi chạy, quản lý, tối ưu hóa, xử lý lỗi cho các chiến dịch quảng cáo trên nền tảng kỹ thuật số như GG, Meta, Tiktok…
Chủ động tham gia thực hiện, đóng góp vào các hoạt động như ra mắt sản phẩm, làm hình ảnh, sáng tạo nội dung và các buổi đào tạo, tham gia dịch vụ khách hàng
Xây dựng kế hoạch marketing, đề xuất chi phí và chiến lược chiến dịch quảng cáo để thu hút khách hàng, tăng độ nhận diện thương hiệu
Theo dõi các chiến dịch, các chỉ số đánh giá và báo cáo thường xuyên (báo cáo ngày / tuần/ tháng/ năm)