Dear rule- breakers, questioners, straight- A students who skipped class:
We’re looking for you.
YOUR DAY- TO- DAY
Check shipping cost.
Send forecast booking daily to related parties.
Secure and place booking notes for the customer.
Receive Shipping instruction from Shipper, check and create Bills of Lading, do all request for amendment as per instruction from Shipper.
Find carrier and forwarding agent to handle cargo.
Follow up with the booking note until shipper pick up and complete all needed documents for loading.
Update logistics team with prospect bookings in order to control stock and avoid running out of empty equipment problem.
Solve any problem may happen to the cargoes until cargo to be released at Port of discharge.
Keep customer informed about arrival date or any delay in arrival at Port of discharge.
Keep customers informed if any change in vessel schedule.
Following with payment in order to make telex release in time.
Follow up with any special request from customer for their booking such as special free time, any special requirement from their LC etc.
Check pre- loading with Operation before vessel departs and final loading after vessel departs to see if any roll over and then update customers.
Report daily bookings to all related department.
Update of monthly import and export report and send to management, accountant, and all relevant department.
Send import and export documents to the PIC and update on company&039;s system.
- - - - - - - - -
Gửi đến những người phá luật, những người ham đặt câu hỏi, những sinh viên hạng A đã không đến lớp học:
Chúng tôi đang tìm kiếm bạn.
CÔNG VIỆC HẰNG NGÀY CỦA BẠN:
Giải quyết mọi vấn đề có thể xảy ra đối với hàng hóa cho đến khi hàng hóa được giải phóng tại Cảng dỡ hàng.
Gửi các chứng từ xuất nhập cho PIC và cập nhật lên hệ thống.
Thông báo cho khách hàng nếu có thay đổi về lịch trình tàu.
Đặt tàu cho khách hàng.
Gởi giấy báo nợ cho bộ phận kế toán thanh toán để kịp thời phát hành telex.
Cập nhật các lô hàng cho các bộ phận liên quan hàng ngày.
Kiểm tra trước khi xếp hàng với bên liên quan trước khi tàu khởi hành và xếp hàng cuối cùng sau khi tàu khởi hành để xem có bị dời hay không và sau đó cập nhật cho khách hàng.
Theo dõi ghi chú đặt tàu cho đến khi người giao hàng đến nhận và hoàn thành tất cả các giấy tờ cần thiết để xếp hàng thành công.
Theo dõi bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào từ khách hàng đối với việc đặt tàu của họ như free time, bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào từ LC của họ, v.v.
Thông báo cho khách hàng về ngày đến hoặc bất kỳ sự chậm trễ nào trong việc đến Cảng dỡ hàng.
Kiểm tra phí cước tàu với hãng tàu và đại lý.
Tìm kiếm hãng tàu và đại lý vận chuyển hàng hoá.
Cập nhật báo cáo xuất nhập hàng tháng gửi quản lý, kế toán và tất cả các bộ phận liên quan.
Gửi dự báo đặt chỗ hàng ngày cho các bên liên quan.
Nhận hướng dẫn vận chuyển từ Người gửi hàng, kiểm tra và tạo vận đơn, thực hiện tất cả các yêu cầu sửa đổi theo hướng dẫn của Người gửi hàng.