Dear rule- breakers, questioners, straight- A students who skipped class:
We’re looking for you.
YOUR DAY- TO- DAY
Report daily bookings to all related department.
Follow up with any special request from customer for their booking such as special free time, any special requirement from their LC etc.
Check shipping cost.
Receive Shipping instruction from Shipper, check and create Bills of Lading, do all request for amendment as per instruction from Shipper.
Update logistics team with prospect bookings in order to control stock and avoid running out of empty equipment problem.
Keep customers informed if any change in vessel schedule.
Check pre- loading with Operation before vessel departs and final loading after vessel departs to see if any roll over and then update customers.
Following with payment in order to make telex release in time.
Update of monthly import and export report and send to management, accountant, and all relevant department.
Secure and place booking notes for the customer.
Follow up with the booking note until shipper pick up and complete all needed documents for loading.
Solve any problem may happen to the cargoes until cargo to be released at Port of discharge.
Keep customer informed about arrival date or any delay in arrival at Port of discharge.
Send import and export documents to the PIC and update on company&039;s system.
Send forecast booking daily to related parties.
Find carrier and forwarding agent to handle cargo.
- - - - - - - - -
Gửi đến những người phá luật, những người ham đặt câu hỏi, những sinh viên hạng A đã không đến lớp học:
Chúng tôi đang tìm kiếm bạn.
CÔNG VIỆC HẰNG NGÀY CỦA BẠN:
Gửi dự báo đặt chỗ hàng ngày cho các bên liên quan.
Theo dõi bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào từ khách hàng đối với việc đặt tàu của họ như free time, bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào từ LC của họ, v.v.
Theo dõi ghi chú đặt tàu cho đến khi người giao hàng đến nhận và hoàn thành tất cả các giấy tờ cần thiết để xếp hàng thành công.
Nhận hướng dẫn vận chuyển từ Người gửi hàng, kiểm tra và tạo vận đơn, thực hiện tất cả các yêu cầu sửa đổi theo hướng dẫn của Người gửi hàng.
Gởi giấy báo nợ cho bộ phận kế toán thanh toán để kịp thời phát hành telex.
Kiểm tra trước khi xếp hàng với bên liên quan trước khi tàu khởi hành và xếp hàng cuối cùng sau khi tàu khởi hành để xem có bị dời hay không và sau đó cập nhật cho khách hàng.
Cập nhật báo cáo xuất nhập hàng tháng gửi quản lý, kế toán và tất cả các bộ phận liên quan.
Giải quyết mọi vấn đề có thể xảy ra đối với hàng hóa cho đến khi hàng hóa được giải phóng tại Cảng dỡ hàng.
Thông báo cho khách hàng nếu có thay đổi về lịch trình tàu.
Thông báo cho khách hàng về ngày đến hoặc bất kỳ sự chậm trễ nào trong việc đến Cảng dỡ hàng.
Kiểm tra phí cước tàu với hãng tàu và đại lý.
Gửi các chứng từ xuất nhập cho PIC và cập nhật lên hệ thống.
Cập nhật các lô hàng cho các bộ phận liên quan hàng ngày.
Đặt tàu cho khách hàng.
Tìm kiếm hãng tàu và đại lý vận chuyển hàng hoá.