Nhân viên đặt phòng (Reservation)

KIN HOTEL
Mức lương
5 - 8 triệu
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Knows the type of rooms available as well as their location and layout.
Promotes goodwill by beings courteous, friendly, and helpful to guests, mangers, and fellow employees.
Prepares confirmation letters.
Arrange transportation service when needed.
Willing to undertake any reasonable request made by management in any other areas of the hotel.
Processes reservations by mail, telephone or reservation systems.
Make a daily report & monthly report to FOM & DOS (based on DOS request)
Tracks future room availabilities on the basis of reservations.
Understands the hotel&039;s policy on guaranteed reservations and no- shows.
Maintains a clean and neat appearance and work area at all times.
Tracks future room availability on the basis of reservations, and helps develop forecasts for room revenue and occupancy.
Knows the selling status, rates, and benefits of all packages plans.
Monitors advances deposit requirements.
Creates and maintains reservation records by date of arrival and alphabetical listing.
Prepares expected arrival list for front office use.
Configuring rates on the hotels property management system.
Handles daily correspondence.
Makes sure that files are kept up to date.
Processes reservations from the Sales department: OTA,TA & Corp.
Communicates reservation information to the front desk.
Getting information about areas of interest in order to target more clients in particular seasons.
Knows the credit policy of the hotel and how to code each reservation.
To be aware of all front office procedures and assist with reception duties when required.
Processes cancellations and modifications and promptly relays this information to the front desk.
Processes advance deposits on reservations.
Responds to inquiries and makes reservations as needed.
Assists in preregistration activities when appropriate.
Helps develop room revenue and occupancy forecasts.

Yêu cầu công việc

Previous experience in positions such as receptionist, reservations, etc., at hotels.
Proficient in using office computer software.
Ability to work independently.
Professional, friendly, and polite style with customers.
Ability to handle situations, good communication, and customer persuasion skills.
College or University degree in economics (preferably in sales and marketing related to the hotel industry).
Appearance/Demeanor: Presentable appearance.
Familiarity with hotel management software systems.
Good communication skills.
Proficient in spoken English.
Careful and meticulous in work.
Ability to receive information and solve problems effectively with customers.
Proficient in listening, writing, and speaking English (equivalent to level C), with preference given to those with an additional foreign language.

Quyền lợi

Competitive salary, commensurate with ability and experience.
Dynamic, professional, and friendly working environment.
Full insurance coverage in accordance with the law (Social Insurance, Unemployment Insurance).
Periodic salary reviews and annual promotion consideration based on performance and contributions.
Other benefits in accordance with current laws.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-11 17:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
29/12/2025
Hình thức làm việc
Làm theo ca
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
Khách sạn - Nhà hàng
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Nhân viên đặt phòng (Reservation) - Mã tin đăng: 5390959. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Các tìm kiếm khác liên quan đến công việc Nhân viên đặt phòng

KIN HOTEL

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây