POSITION SUMMARY
Posts revenue center charges to guest accounts, Receives Payments from guest accounts at check- out. Coordinates the billing of credit card and direct- billed guest accounts with the accounting division
Serves visitors by greeting, welcoming, and directing them appropriately; notifies company personnel of visitor arrival; maintains security and communications to the guest.
Duties and Responsibilities
Completes cashier pre- shift supply checklist.
Contributes to team effort by accomplishing related results as needed.
May also perform a variety of banking services for guests, Such as check cashing and foreign currency exchange.
Make staying registration for Guest.
Check and follow up on all bills on hold.
Operates front office posting software.
Maintains security by following procedures; monitoring logbook; issuing visitor badges.
Completes guest check- in procedures.
Maintains safe and clean reception area by complying with procedures, rules, and regulations. Maintains continuity among work teams by documenting and communicating actions, irregularities, and continuing needs.
Balances department totals at the close of the shift.
Balances cash at the close of the shift.
Clarifies customers question or concerns about the charges on their bills.
Follow up on all deposit dues / deposit to be paid.
Directs visitors by maintaining employee and department directories; giving instructions.
Dispenses guest records after the guest checkout
Assists with distribution of month end reports as directed by accounts or front office manager.
Give on the Job training for new staffs.
Welcomes visitors by greeting them, in person or on the telephone; answering or referring inquiries.
Completes guest check- out procedures.
Maintains a track of all high balance guests.
Maintains adequate supplies of outlet stationery for cashiers.
Transfer guest balances to other accounts as required.
Attends meetings as required.
Handles paid- outs.
Post charges to guest accounts.
Check the billing instructions are correct for all expected departure guests setup required auto routing or auto transfer on the PMS / Guest folio.
Front office cashiers assume responsibility for any cash used in processing front desk transactions.
Handles cash, traveller&039;s cheque, credit cards and direct billing requests properly.
Settles guest accounts.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Giới thiệu:
Chào đón khách hàng, hướng dẫn khách hàng và đảm bảo các an ninh cũng như các thông tin tới khách hàng.
Đặt các doanh thu vào tài khoản của khách, Nhận thanh toán từ tài khoản của khách khi trả phòng. Phối hợp thanh toán thẻ tín dụng và tài khoản khách thanh toán trực tiếp với bộ phận kế toán.
Nhiệm vụ và trách nhiệm:
Hoàn thành thủ tục trả phòng cho khách
Đặt các khoản phải thu vào tài khoản khách
Duy trì khu vực tiếp tân an toàn và sạch sẽ bằng cách tuân thủ các quy trình, quy tắc và quy định. Duy trì tính liên tục giữa các nhóm làm việc bằng cách ghi lại và truyền đạt các hành động, sự bất thường và những việc cần phải theo dõi và thực hiện.
Hoàn thành kiểm soát tiền trong két dự trữ vào cuối ca
Xử lý tất cả các hồ sơ liên quan sau khi khách trả phòng
Lễ tân chịu trách nhiệm với bất kể giao dịch tiền mặt nào tại quầy.
Kiểm tra lại các hóa đơn và hình thức thanh toán của các khách chuẩn bị trả phòng trên hệ thống.
Thực hiện đăng kí lưu trú cho khách
Kiểm soát khoản hoàn trả
Chuyển các khoản thanh toán vào tài khoản khác theo yêu cầu
Kiểm soát tiền mặt, các loại séc du lịch, thẻ tín dụng và các hóa đơn trực tiếp khi được yêu cầu.
Hỗ trợ khách hàng một số dịch vụ ngân hàng như kiểm tra tỷ giá và đổi tiền cho khách.
Theo dõi tât cả các khoản đặt cọc và khoản hoàn trả cho khách
Kiểm soát các khoản chênh lệch trong tài khoản chi tiêu của khách.
Hướng dẫn và chỉ dẫn cho khách.
Hỗ trợ đào tạo nhân viên mới
Chào đón và tiếp đón khách, trả lời điện thoại của khách.
Tham gia các cuộc họp được yêu cầu.
Nỗ lực thực hiện các công việc nhóm đạt hiệu quả.
Hoàn thành các thủ tục thanh toán
Hoàn thành bản kiểm tra quy trình của thu ngân
Đảm bảo quy trình an ninh, các công việc trên sổ thông tin liên quan đến khách hàng.
Đảm bảo đầy đủ các dụng cụ văn phòng phẩm cho công việc thu ngân.
Hoàn thành quy trình nhận phòng cho khách
Hoàn thành tát cả các công việc và thực hiện đóng ca
Hỗ trợ và cung cấp các báo cáo cho kế toán và trưởng bộ phận.
Làm rõ các hóa đơn và các khoản thu của khách hàng.
Vận hành phần mềm quản lý khách sạn của Lễ tân
Kiểm tra và theo dõi tất cả các hóa đơn đang có.