Dear rule- breakers, questioners, straight- A students who skipped class:
We’re looking for you.
YOUR DAY- TO- DAY
Update logistics team with prospect bookings in order to control stock and avoid running out of empty equipment problem.
Secure and place booking notes for the customer.
Report daily bookings to all related department.
Send import and export documents to the PIC and update on company&039;s system.
Send forecast booking daily to related parties.
Receive Shipping instruction from Shipper, check and create Bills of Lading, do all request for amendment as per instruction from Shipper.
Follow up with any special request from customer for their booking such as special free time, any special requirement from their LC etc.
Check pre- loading with Operation before vessel departs and final loading after vessel departs to see if any roll over and then update customers.
Find carrier and forwarding agent to handle cargo.
Keep customers informed if any change in vessel schedule.
Follow up with the booking note until shipper pick up and complete all needed documents for loading.
Check shipping cost.
Keep customer informed about arrival date or any delay in arrival at Port of discharge.
Following with payment in order to make telex release in time.
Solve any problem may happen to the cargoes until cargo to be released at Port of discharge.
Update of monthly import and export report and send to management, accountant, and all relevant department.
- - - - - - - - -
Gửi đến những người phá luật, những người ham đặt câu hỏi, những sinh viên hạng A đã không đến lớp học:
Chúng tôi đang tìm kiếm bạn.
CÔNG VIỆC HẰNG NGÀY CỦA BẠN:
Gửi dự báo đặt chỗ hàng ngày cho các bên liên quan.
Gửi các chứng từ xuất nhập cho PIC và cập nhật lên hệ thống.
Thông báo cho khách hàng nếu có thay đổi về lịch trình tàu.
Gởi giấy báo nợ cho bộ phận kế toán thanh toán để kịp thời phát hành telex.
Đặt tàu cho khách hàng.
Giải quyết mọi vấn đề có thể xảy ra đối với hàng hóa cho đến khi hàng hóa được giải phóng tại Cảng dỡ hàng.
Theo dõi ghi chú đặt tàu cho đến khi người giao hàng đến nhận và hoàn thành tất cả các giấy tờ cần thiết để xếp hàng thành công.
Kiểm tra trước khi xếp hàng với bên liên quan trước khi tàu khởi hành và xếp hàng cuối cùng sau khi tàu khởi hành để xem có bị dời hay không và sau đó cập nhật cho khách hàng.
Nhận hướng dẫn vận chuyển từ Người gửi hàng, kiểm tra và tạo vận đơn, thực hiện tất cả các yêu cầu sửa đổi theo hướng dẫn của Người gửi hàng.
Theo dõi bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào từ khách hàng đối với việc đặt tàu của họ như free time, bất kỳ yêu cầu đặc biệt nào từ LC của họ, v.v.
Kiểm tra phí cước tàu với hãng tàu và đại lý.
Cập nhật báo cáo xuất nhập hàng tháng gửi quản lý, kế toán và tất cả các bộ phận liên quan.
Cập nhật các lô hàng cho các bộ phận liên quan hàng ngày.
Tìm kiếm hãng tàu và đại lý vận chuyển hàng hoá.
Thông báo cho khách hàng về ngày đến hoặc bất kỳ sự chậm trễ nào trong việc đến Cảng dỡ hàng.