Operation Transformation Officer – Process Automation

DAI-ICHI LIFE VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

JOB PURPOSE
Develop and execute plans to efficiently implement strategic projects for the Operations Division within specified timelines. Gather information and data from diverse sources, analyze it, and interpret findings to effectively monitor departmental activities. Provide timely updates to management on operational activities and future trends.
ACCOUNTABILITIES

Collaborate with review departments to propose business/system improvements aimed at enhancing operational efficiency.
Develop and implement plans for strategic projects within the Operations Division, including gathering user information, analyzing requirements, drafting business requirements, creating UAT plans, developing test cases, conducting UAT, and delivering to end- users.
Handle and process requests for data analysis. Utilize collected data to analyze, build, and develop reports from one or multiple systems, interpreting data into suitable information for management. Manage the reporting environment and execute and automate reports, including ad hoc reports, within specified deadlines.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

REQUIREMENTS
Education & Experience

Have experience in project management (Project owner role)
Minimum of 03 years of experience in analyzing needs and developing systems, analyzing data, and implementing/building management reports in the financial- banking- insurance industry using tools such as Power BI and others.
Deep understanding of Life Insurance processes and systems is preferable.
Bachelor&039;s degree or higher in one of the following fields: Mathematics, Statistics, Quantitative Economics, Mathematics- Computer Science, Artificial Intelligence, Computer Science, Management Information Systems.

Technical Skills:

Planning and time management skills
Good data processing skills (Excel, Access...)
Analytical and problem- solving skills
Proficient in using statistical software/modeling/building data management: SPSS, SQL, Oracle, R, Python, etc.
Negotiation skills, good presentation skills
Proficient in drafting documents and procedures

Soft Skills:

Good English communication (spoken and written)
Teamwork skills
Mandatory self- learning and research ability

Personal Attributes:

Able to work independently with a high level of responsibility.
Result- oriented
Positive working attitude

CHALLENGES

Working in high- pressure situations
Multitasking projects, enhancements, and production issues concurrently

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây

International, challenging, and friendly working environment
Healthcare for yourself & Your Family
Annual travel and team building activities
Salary for 13th month, Bonus & Special Bonus
15- 16 annual leave days
Company will buy Life Insurance Contract for yourself after 1 year working
Training: Trained in soft and technical skills
Full of social welfare under Vietnamese Labor Law (Insurance, annual leave, ...)

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-15 18:35:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Operation Transformation Officer – Process Automation - Mã tin đăng: 4421169. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: 60A, Trường Sơn, P.2, Tân Bình, Tp.HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
18/07/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây