Sales Administrator

CÔNG TY TNHH AMERICA INDOCHINA MANAGEMENT VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội; Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Sales support in HCM and HN:
- Draft Contract with clients
- Support on all docs printing, signing by BOM then sending out for both HCM and HN if any
- Filing hard copy and scan soft copy docs for recording, tracking
- Costing (for final stage / contract stage / revise if any)
- Making Invoice report / contract report in Excel file monthly
- Communicating with Suppliers in emails re price, freight, lead- time / stock confirmation before signing contract
- Keep tracking all information to dashboard
- Quotation for small jobs / stock sales if urgent to support Sales team / DM
- Prepare samples, sample board, tender docs (soft copy and hard copy)
Working with Sub cons/ Installers:
- Coordinate with F&A, Salesman, Project to claim payment
- Printing, sending contracts to Subcon and scan to record
- Draft Contract with Subcon
Follow up related Logistics activities:
- Preparing PO, revised PO per accountant request, submit relating docs
- Follow shipment with Logs team, inform ETD- ETA to sales team / clients
Coordinate with F&A department for related tasks:
- Create SO and send to accountant and warehouse for goods delivery to site
- Provide status of receivables / aging inventory
- Coordinate with DM/Accountant using/update Odoo to Send Sales rolling forecast to accountant 2 times of months per Manager’s template
- Bonds (advance payment, performance bond, payment bond, warranty bond, etc.)
- Prepare / Revise & submit document for project; subcon&039;s payable issue
Support and collaborate with Project Team during project:
- Check sample of local materials for sales team to submit for clients
- Assist PT on TDS, product information, claim docs in needed
- Prepare prelim sheet from Site Sup when project admin is overload
- Send handover sheet for project team after signed contract
Warehouse management:
- Arrange goods delivery to site
- Check delivery cost from warehouse to client’s site to provide admin
- Provide label of product description in Vietnamese for inland transportation
- Provide goods’ information (size, picture, weight, MSDS)

Yêu cầu công việc

• Good at time management and planning skills
• Willing to learn, multiple tasks and be able to work in a fast – paced environment
• Good problem solving and analytical skill
• Proactive, careful, well organized, detail- oriented, highly resourceful and follow up skills
• Can communicate in English and Vietnamese
• Work independently as well as in a team

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:33:13

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Administrator - Mã tin đăng: 4050280. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH AMERICA INDOCHINA MANAGEMENT VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
28/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây