Be responsible for prospecting new customers and the retaining new customers in his or her assigned market territory. The SE goes to customers instead of waiting for customers to come to him or her. Uses independent judgement and exercises discretion in executing his or her duties. This position requires a high degree of confidentiality in all aspects of its nature.
The primary target customers are hotels, restaurants, coffee shops, supermarkets, and other similar hospitality providers.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Chịu trách nhiệm tìm kiếm khách hàng mới và giữ chân khách hàng mới trong phạm vu thị trường được phân công. SE chủ động tìm đến khách hàng thay vì đợi khách hàng đến với mình. Sử dụng phán đoán độc lập và thận trọng trong việc thực hiện nhiệm vụ của mình. Vị trí này yêu cầu mức độ bảo mật cao về mọi mặt bản chất của nó.
Khách hàng mục tiêu chính là khách sạn, nhà hàng, quán cà phê, siêu thị và các nhà cung cấp dịch vụ khách sạn tương tự khác.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Responsibilities:
Develop a database of qualified leads through referrals, telephone cold calls, face- to- face cold calls with business owners or managers throughout Hanoi area.
Process sales orders and coordinates with other departments until order is delivered and customer is satisfied.
Advise on forthcoming product developments and discuss special promotions to upsell to current customers and promote to new potential customers.
Other tasks as assigned by Line Manager from time to time.
Build a good relationship with customers to increase the referral channel, renew the contract and upsell.
Provide effective presentation to customers by demonstrating good product knowledge and technical selling skills.
Secure orders from customers and upsell.
Source at least 3 potential customers per working day, meet them to introduce our Company products, enter their information to the databased, develop relationships with these potential customers, and try to convert them to be our customers.
Attend events, workshops, exhibitions, etc. to increase your network of connections with potential customers.
Look for quality sales channels to increase sales.
Regularly meet sales quotas and make conscious efforts to exceed sales quotas.
Regularly self- research about the bakery market and update new trends to update and propose to superiors in product improvement.
Answer all customer’s questions and resolve issues.
Submit weekly, monthly report relating to customer activities such as quotations, phone calls, visits, orders, and problems.
Receive requests/inquiries from customers and provides information and price quotations by email, phone or visit.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Trách nhiệm công việc:
Thường xuyên đáp ứng chỉ tiêu doanh số và nỗ lực có ý thức để vượt chỉ tiêu doanh số.
Tham gia các sự kiện, triển lãm, v.v để gia tăng mạng lưới kết nối với khách hàng tiềm năng.
Tìm kiếm ít nhất 3 khách hàng tiềm năng mỗi ngày làm việc, gặp gỡ họ để giới thiệu sản phẩm của Công ty, nhập thông tin khách hàng vào database để theo dõi, phát triển mối quan hệ với những khách hàng tiềm năng này và cố gắng chuyển đổi họ thành khách hàng của Công ty.
Tìm kiếm những kênh bán hàng chất lượng để gia tăng việc bán hàng.
Cung cấp bài trình bày hiệu quả cho khách hàng bằng cách thể hiện kiến thức tốt về sản phẩm và kỹ thuật bán hàng.
Tư vấn về các phát triển sản phẩm sắp tới và thảo luận về các chương trình khuyến mãi đặc biệt để bán thêm cho khách hàng hiện tại và quảng bá cho khách hàng tiềm năng mới.
Giải đáp mọi thắc mắc của khách hàng và giải quyết các vấn đề phát sinh.
Xây dựng dữ liệu về khách hàng tiềm năng đủ điều kiện thông qua giới thiệu, gọi điện thoại, gọi điện trực tiếp cho các chủ doanh nghiệp hoặc quản lý trên toàn địa bàn Hà Nội.
Đảm bảo đơn hàng từ khách hàng và gia tăng bán hàng (upsell).
Thường xuyên tự nghiên cứu về thị trường bánh và cập nhật các xu hướng mới để cập nhật và đề xuất với cấp trên trong việc cải tiến sản phẩm.
Gửi báo cáo tuần, tháng liên quan đến các hoạt động của khách hàng như báo giá, cuộc gọi điện thoại, lượt truy cập, đơn đặt hàng và các vấn đề.
Xây dựng mối quan hệ tốt với khách hàng để gia tăng kênh giới thiệu học, tái ký hợp đồng và upsell.
Tiếp nhận yêu cầu/thắc mắc của khách hàng và cung cấp thông tin, báo giá qua email, điện thoại hoặc đến tận cơ sở của khách hàng.
Xử lý các đơn đặt hàng và phối hợp với các bộ phận khác cho đến khi đơn hàng được giao và khách hàng hài lòng.
Thực hiện các nhiệm vụ khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp tùy từng thời điểm