Principle Accountabilities
To develop, train and manage a professional and highly responsible sales force
To ensure the store&039;s business operations and B2B sales as well as the company’s brand name are successful according to the Company&039;s business strategies
Trách nhiệm chính:
Đảm bảo hoạt động kinh doanh của cửa hàng và B2B cũng như thương hiệu công ty thành công theo chiến lược kinh doanh của Công ty
Phát triển, đào tạo và quản lý đội ngũ bán hàng chuyên nghiệp và có tinh thần trách nhiệm cao.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Roles & Responsibility
Planning & Strategy:
To deploy monthly, quarterly and yearly sales volume KPIs targets, Trade & marketing activities and company policies to sales force
To set up the annual Business Strategy/ Plan achieve the monthly/quarterly/annual the store’s revenue as well as Company strategies
To co- operate with all relevant departments (Marketing, R&D,...) to evaluate each regional area’s market trend, competition, provide feedback and improvement strategies about products, pricing, and packaging,… appropriate for the market and customers.
Operation:
To co- operate with Production department to ensure production plan as well as production time
General management of the store&039;s QSC (Quality- Service- Cleanliness)
Managing P&L (Profit&Loss), controlling expenses.
Personnel:
To build up a sales force work in the CJ principles “Integrity – Passion – Creativity- Respect”
To motivate sales team for innovation and creativity, to challenge and recognise them for their contribution to the success of the operation at store.
To be well- cooperative with relevant Departments in the recruitment and selection, coaching, evaluation & development of all Sales employees toward the achievement of business
Vai trò & Trách nhiệm:
Kế hoạch và chiến lược:
Phối hợp với tất cả các bộ phận liên quan (Marketing, R&D,...) để đánh giá xu hướng thị trường, cạnh tranh của từng khu vực, đưa ra phản hồi và chiến lược cải tiến về sản phẩm, giá cả, bao bì,… phù hợp với thị trường và khách hàng.
Lập Chiến lược/Kế hoạch kinh doanh hàng năm để đạt được doanh thu hàng tháng/quý/năm của cửa hàng cũng như chiến lược của Công ty;
Triển khai thực hiện các mục tiêu KPI về doanh số hàng tháng, hàng quý, hàng năm, các hoạt động thương mại & tiếp thị cũng như chính sách của công ty cho đội ngũ bán hàng
Vận hành:
Phối hợp với bộ phận Sản xuất để đảm bảo kế hoạch sản xuất cũng như thời gian sản xuất
Quản lý QSC (Chất lượng- Dịch vụ- Vệ sinh) của cửa hàng
Quản lý P&L (Profit&Loss), kiểm soát chi phí.
Nhân sự:
Hợp tác tốt với các Phòng ban liên quan trong việc tuyển dụng, lựa chọn, huấn luyện, đánh giá và phát triển tất cả nhân viên Kinh doanh nhằm đạt được mục tiêu kinh doanh
Động viên đội ngũ bán hàng trong việc đổi mới và sáng tạo, thử thách và ghi nhận những đóng góp của họ vào sự thành công của các hoạt động tại cửa hàng.
Xây dựng đội ngũ bán hàng làm việc theo tôn chỉ CJ “Chính trực – Đam mê – Sáng tạo – Tôn trọng”
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Reporting:
All reports under Operation/General Director’s assignment (store comp. sales; daily expected revenue rate; service & MOT report; daily/ weekly/ monthly/ quarterly/ yearly sales reports …)